Resumen:
|
Consulta en la Biblioteca ETSI Industriales (Riunet)
[EN] The main objective of this project is to decide the best strategies to sell a light rail vehicle
in the current environment. The light rail vehicles market has always been global and fast
changing, whereas the ...[+]
[EN] The main objective of this project is to decide the best strategies to sell a light rail vehicle
in the current environment. The light rail vehicles market has always been global and fast
changing, whereas the companys’ available resources have always been limited. It is needed to
know what the critical market issues are but it is also necessary to check the most determinant
ones to obtain the best performance from the limited capacity.
This analysis has a great degree of subjectivity, but it has been intended to back all the
taken decisions with environmental data. The author’s feelings are determinant to assign
values when it is necessary to obtain numerical data to quantify qualitative information. This
issue justifies performing a sensitivity analysis to observe how the results change when varying
the most volatile considered parameters.
Another objective is to apply several tools and theories learned during the degree in order
to analyze the external and internal environment. PEST analysis, Porter’s five force diagram,
Value chain, SWOT and CAME are the main processes used in this project. In addition it has
been needed to adapt/develop some of these tools to obtain numerical values to help taking
decisions.
Finally, far from the contributions to the light rail vehicles field, the project intends to
show part of the knowledge acquired during the last two years of management engineering, so
the skills. It means the application of all the theory and tools learned into a real world case.
[-]
[CA] L’objectiu d’aquest projecte és el d’analitzar l’entorn dels vehicles ferroviaris lleugers en
tal d’obtindre els criteris per decidir l’estratègia més adient a la situació actual. A més a més
actua com a un exercici ...[+]
[CA] L’objectiu d’aquest projecte és el d’analitzar l’entorn dels vehicles ferroviaris lleugers en
tal d’obtindre els criteris per decidir l’estratègia més adient a la situació actual. A més a més
actua com a un exercici que permet demostrar tot allò assimilat durant el estudis de 2º grau
d’enginyer en organització industrial, principalment allò relacionat amb les assignatures
política industrial, marketing i entorn econòmic de l’empresa industrial.
Els tramvies i els tren tram representen un del sistemes de transport del futur, ja que les
seues virtuts (net, ràpid, elevada densitat de transport, integrat en l’entorn...) el converteixen
com una solució ideal per al transport de persones en les mitjanes/grans conurbacions urbanes
o nuclis urbans dispersos, a pesar de la gran inversió que representa front a altres sistemes
com els autobusos (pero menor a la dels altres sistemes ferroviaris de mes alta densitat, com
el rodalies o el metro).
Hi existeixen nombrosos treball que analitzen els vehicles ferroviaris lleuger i el seu
entorn des de diferents punts de vista. Hi existeixen pàgines web que s’hi dediquen a fer
exclusivament estudis del mercat del sector (SCI/ Verkehr), revistes que analitzen la industria
(Fazhreug & Technik), estudis institucionals (Survey of competitiveness of the EU rail supply
industry), obres divulgatives (Los tram tren de Europa. La nueva movilidad Europea) y demés
estudis comparatius (Los medios de tansporte en la ciudad. Un anàlisis comparativo). Tots
aquestos documents junt a altres que no s’anomenen han servit com a base per a
desenvolupar aquesta obra.
[-]
|