Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Sánchez Rubio, Dionisio | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-09-27T10:51:54Z | |
dc.date.available | 2016-09-27T10:51:54Z | |
dc.date.issued | 2016-05-02 | |
dc.identifier.issn | 2253-6337 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/70474 | |
dc.description.abstract | [EN] Emerging practices within graphic design are defined as a set of projects which are starting up within the field of graphic design and which, given their characteristics, cannot be classified into any of its specialist fields. This professional framework offers a different perspective in the way of understanding the profession, as designers themselves are actively faced with these changes. As a result, design as a practice has changed in meaning and the limits of the discipline have been displaced. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Las prácticas emergentes dentro del diseño gráfico se definen como un conjunto de proyectos que se están iniciando dentro del ámbito del diseño gráfico y que, debido a sus características, no pueden ser clasificados en ninguna de sus especialidades. Este marco profesional nos aporta una visión diferente en la forma de entender la profesión, ya que es el diseñador desde su propia autonomía el que se sitúa de una forma activa frente a estos cambios. Como consecuencia, el diseño como práctica ha cambiado de significado y los límites de la disciplina se han visto desplazados. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | EME Experimental Illustration, Art & Design | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Designart | es_ES |
dc.subject | Critical Graphic Design | es_ES |
dc.subject | Speculative Design | es_ES |
dc.subject | Editorial Design | es_ES |
dc.subject | Diseño Crítico | es_ES |
dc.subject | Diseño Especulativo | es_ES |
dc.subject | Diseño Editorial | es_ES |
dc.title | Nuevas tipologías en el estudio de las prácticas del diseño gráfico contemporáneo | es_ES |
dc.title.alternative | New Typologies in the Study of Contemporary Graphic-Design Practices | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2016-09-22T10:38:38Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/eme.2016.4311 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Escultura - Departament d'Escultura | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Sánchez Rubio, D. (2016). Nuevas tipologías en el estudio de las prácticas del diseño gráfico contemporáneo. EME Experimental Illustration, Art & Design. (4):78-89. https://doi.org/10.4995/eme.2016.4311 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/eme.2016.4311 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 78 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 89 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 4 | |
dc.identifier.eissn | 2341-3018 | |
dc.description.references | BENNET, AUDREY; HELLER, STEVEN. Design Studies / Anglais: Theory and Research in Graphic Design. Princeton Archi, 2006. | es_ES |
dc.description.references | Calvera, ANNA. Arte ¿? Dise-o, Nuevos capítulos de una polémica que viene de lejos. Barcelona, Editorial Gustavo Gili, 2003. | es_ES |
dc.description.references | Coles, ALEX. Design and Art (Whitechapel: Documents of Contemporary Art). London, The MIT Press, 2007. | es_ES |
dc.description.references | Coles, ALEX. DesignArt. London, Tate Publishing, 2005. | es_ES |
dc.description.references | Coles, ALEX (ED), ROSSI, CATHARINE. EP VOL 1: The Italian Avant-Garde 1968-1976. Germany, Sternberg Press, 2013. | es_ES |
dc.description.references | Coles, ALEX. The transdisciplinary studio. Germany, Sternberg Press, 2012. | es_ES |
dc.description.references | Dunne, ANTHONY. Hertzian tales: Electronic products, aesthetic experience, and critical design. London, The MIT Press, 2005. | es_ES |
dc.description.references | DUNNE, ANTHONY; RABY, FIONA. Speculative everything: design, fiction, and social dreaming. London, The MIT Press, 2013. | es_ES |
dc.description.references | Mccarthy, STEVEN. The Designer as...: Author, Producer, Activist, Entrepeneur, Curator, and Collaborator: New Models for Communicating. Amsterdam: Bis Publishers, 2013. | es_ES |
dc.description.references | METAHAVEN. Uncorporate Identity. Zürich, Lars Müller Publishers, 2010. | es_ES |
dc.description.references | Sueda, JON. All Possibles Futures. London, Bedford Press, 2014. | es_ES |
dc.description.references | VV.AA. DESIGN ACT: Socially and Politically Engaged Design Today––Critical Roles and Emerging Tactics. Germany, Sternberg Press, 2011. | es_ES |
dc.description.references | TRABAJO FINAL DE GRADO PUIGBÒ, BET; PLADEVALL PAULA. Hipervincles (Hipervínculos). Elisava Escuela Superior de Dise-o e Ingeniería, 2010-2011. DOCUMENTOS ELECTRÓNICOS: COLES, ALEX. The DesignArt Phenomenon, 2008., [Fecha última consulta: 01/10/15]. | es_ES |