Resumen:
|
[CA] El present treball es focalitza en el disseny i implementació de la primera calculadora
mecànica impulsada per tecla, el comptòmetre. Per al seu disseny i
implementació s’utilitza el llenguatge de programació Scratch ...[+]
[CA] El present treball es focalitza en el disseny i implementació de la primera calculadora
mecànica impulsada per tecla, el comptòmetre. Per al seu disseny i
implementació s’utilitza el llenguatge de programació Scratch desenvolupat pel
MIT. Una vegada el comptòmetre implementat, està disponible a la pàgina web
del Museu d’Informàtica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica
amb l’objectiu de col·laborar amb el museu per a la difusió cultural i preservar el
patrimoni digital. Al mateix temps, es dona a conèixer la potència del llenguatge
de programació Scratch, un llenguatge senzill, didàctic i que no hi cal cap requisit
mínim previ.
Respecte a la memòria, primer es realitza un repàs dins del marc històric i
social al que pertany el comptòmetre. Després es profunditza amb el comptò-
metre per a conèixer com funciona el seu mecanisme, per a què s’utilitza, quins
models es fabricaren i el tipus d’operacions aritmètiques. Per acabar, es dissenya
i s’implementa el comptòmetre amb Scratch amb l’objectiu de donar la mateixa
funcionalitat que un comptòmetre d’aquella època.
[-]
[ES] El presente trabajo se centra en el diseño e implementación de la primera calculadora
mecánica impulsada por tecla, el comptómetro. Para su diseño e implementación
se utiliza el lenguaje de programación Sctach ...[+]
[ES] El presente trabajo se centra en el diseño e implementación de la primera calculadora
mecánica impulsada por tecla, el comptómetro. Para su diseño e implementación
se utiliza el lenguaje de programación Sctach desenvolupado por el
MIT. Una vez el comptómetro implementado, está disponible en la página web
del Museo de Informática de la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática
con el objetivo de colaborar con el museo para la difusión cultural y preservar
el patrimonio digital. Al mismo tiempo, se da a conocer la potencia del lenguaje
de programación Scratch, un lenguaje sencillo, didáctico y que no necesita ningún
requisito mínimo previo.
Respecto a la memoria, primero se realiza un repaso dentro del marco histórico
y social al que pertenece el comptómetro. Después se profundiza con el
comptómetro para conocer cómo funciona, para qué se utiliza, qué modelos se
fabricaron y el tipo de operaciones aritméticas. Para finalizar, se diseña y se implementa
el comptómetro con Scratch con el objetivo de dar la misma funcionalidad
que un comptómetro de aquella época.
[-]
[EN] The current work is focused on the design and implementation of the first
mechanical calculator driven by key, the Comptometer. In this work I have used
Scratch programming language for their design and implementation ...[+]
[EN] The current work is focused on the design and implementation of the first
mechanical calculator driven by key, the Comptometer. In this work I have used
Scratch programming language for their design and implementation developed
by the MIT. The comptometer will available in the web site of the Computing Museum of the Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica with the objective
to collaborate with the museum for the cultural diffusion and save the digital
heritage. In the same time, also demonstrate the power of the Scratch programming
language, an easy language, didactic that does not need previous minimum
requirement.
In the memory, first is analyzed a review within the historical and social context
that comptometer belongs. After we will discover how comptometer works,
their main use, the comptometer models and the arithmetical operations. By last,
the comptometer is designed and implemented with the main goal to provide the
same funcionality that a comptomter in that time.
[-]
|