- -

Effect of width and boundary conditions on meeting maneuvers on two-way separated cycle tracks

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Effect of width and boundary conditions on meeting maneuvers on two-way separated cycle tracks

Mostrar el registro completo del ítem

García García, A.; Agustin Gomez, F.; Llorca Garcia, C.; Angel-Domenech, A. (2015). Effect of width and boundary conditions on meeting maneuvers on two-way separated cycle tracks. Accident Analysis and Prevention. 78:127-137. doi:10.1016/j.aap.2015.02.019

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/73711

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Effect of width and boundary conditions on meeting maneuvers on two-way separated cycle tracks
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
Cycle track design guidelines are rarely based on scientific studies. In the case of off-road two-way cycle tracks, a minimum width must facilitate both passing and meeting maneuvers, being meeting maneuvers the most ...[+]
Palabras clave: Cycle track , Cycle safety , Instrumented bicycle , Urban cycling
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Accident Analysis and Prevention. (issn: 0001-4575 )
DOI: 10.1016/j.aap.2015.02.019
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.aap.2015.02.019
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem