Resumen:
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[EN] In this Final Project, conservation of an embossed stamp of 1986 and created
by the artist Francisco Ramos Dorado, is studied to be also intervened.
The piece was in the stockroom of the
Segrelles
Gallery in ...[+]
[EN] In this Final Project, conservation of an embossed stamp of 1986 and created
by the artist Francisco Ramos Dorado, is studied to be also intervened.
The piece was in the stockroom of the
Segrelles
Gallery in Valencia and
presented a series of damages to be remedied. Interviews are conducted with
the owners of the piece to collect all the possible information.
Similarly,
organoleptic
analysis , detailed photographs and chemical analysis are
done in order to find the best form of intervention within the possibilities.
In this report, all findings and the process of the restoration is detailed. Also,
preventive conservation guidelines are shown for when the piece would be
exposed or stored again after restoration.
With that information, it is intended to alleviate the aggression of the possible
agents of deterioration with which the piece will be in contact, thereby
increasing its durability over time
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[ES] En este Trabajo de Fin de Grado se estudia el estado de conservación de una
estampa gofrada de 1986 del artista Francisco Ramos Dorado, para ser también
intervenida.
La obra se encontraba en el almacén de la ...[+]
[ES] En este Trabajo de Fin de Grado se estudia el estado de conservación de una
estampa gofrada de 1986 del artista Francisco Ramos Dorado, para ser también
intervenida.
La obra se encontraba en el almacén de la galería
Segrelles
de Valencia y
presentaba una serie de patologías a subsanar. Se realizan entrevistas con los
propietarios de la pieza para recabar toda la información posible.
Igualmente, se llevan a cabo análisis organolépticos, fotografías detalladas y
análisis químicos con el fin de encontrar la mejor forma de intervención
dentro de las posibilidades.
En esta memoria se detallan todas las conclusiones y el proceso de dicha
restauración. También se confeccionan pautas de conservación preventiva para
cuando la obra vuelva a ser expuesta o almacenada tras su restauración.
Con ello, se pretende paliar la agresión de los posibles agentes de deterioro con
los que la obra estará en contacto, aumentando en consecuencia su durabilidad
en el tiempo
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