- -

EL ARCA DE PICASSO: CUENTO INTERACTIVO

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

EL ARCA DE PICASSO: CUENTO INTERACTIVO

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.advisor Martínez de Pisón Ramón, Mª José es_ES
dc.contributor.advisor Lozano Ibáñez, Miguel es_ES
dc.contributor.author Romero de Antonio, Laia es_ES
dc.date.accessioned 2016-11-14T12:18:24Z
dc.date.available 2016-11-14T12:18:24Z
dc.date.created 2016-07-14
dc.date.issued 2016-11-14 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/73943
dc.description.abstract [EN] This project tries to approach the world of art to the young audience and promote their creative side, conscious of the relevance of this way of knowledge and of the fact that the majority of people leaves it in an early age because in lots of cases they haven’t been stimulated correctly. In this dossier-report we can observe the following methodology used to get the objectives planned. In in we’ll do a brief route along what has been a long process of work, from the initial idea, how and why did it came up, which finality were we following, the characters and backgrounds design, the technological production of the application and lastly a little paragraph about marketing where we do an estimation of how would be presented for its possible release. The point of the project remains on an interactive and audiovisual design, but there have been used different techniques, as drawing, design and animation es_ES
dc.description.abstract [ES] Este proyecto busca acercar el mundo del arte al público infantil y fomentar su lado creativo, conscientes de la importancia de esta forma de conocimiento y de que la mayoría de personas la abandonan a temprana edad porque en muchos casos no ha sido estimulado correctamente. En este dossier-memoria se puede observar la metodología seguida para alcanzar los objetivos planteados. En él haremos un breve recorrido por lo que ha sido un largo proceso de trabajo, desde la idea principal, cómo y por qué surgió, qué finalidad se perseguía, el diseño de los personajes y los fondos, la producción tecnológica de la aplicación y por último un pequeño apartado de marketing donde se hace una estimación de cómo se presentaría para su posterior divulgación. La naturaleza del proyecto es de carácter audiovisual-interactivo, pero para su realización se han usado distintas técnicas, como son el dibujo, el diseño y la animación. es_ES
dc.format.extent 35 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa) es_ES
dc.subject MULTIMEDIA es_ES
dc.subject INTERACTIVIDAD es_ES
dc.subject INFANTIL es_ES
dc.subject CUENTO es_ES
dc.subject APLICACIÓN es_ES
dc.subject.classification PINTURA es_ES
dc.subject.other Grado en Bellas Artes-Grau en Belles Arts es_ES
dc.title EL ARCA DE PICASSO: CUENTO INTERACTIVO es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Pintura - Departament de Pintura es_ES
dc.description.bibliographicCitation Romero De Antonio, L. (2016). EL ARCA DE PICASSO: CUENTO INTERACTIVO. http://hdl.handle.net/10251/73943. es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela 43353 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record