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Catalytic cracking of n-alkane naphtha: The impact of olefin addition and active sites differentiation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Catalytic cracking of n-alkane naphtha: The impact of olefin addition and active sites differentiation

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Corma Canós, A.; Mengual Cuquerella, J.; Miguel Dolz, PJ. (2015). Catalytic cracking of n-alkane naphtha: The impact of olefin addition and active sites differentiation. Journal of Catalysis. 330:520-532. doi:10.1016/j.jcat.2015.04.020

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/73954

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Título: Catalytic cracking of n-alkane naphtha: The impact of olefin addition and active sites differentiation
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Química - Departament de Química
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Hidráulica y Medio Ambiente - Departament d'Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Ingeniería del Agua y del Medio Ambiente - Institut Universitari d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario Mixto de Tecnología Química - Institut Universitari Mixt de Tecnologia Química
Fecha difusión:
Resumen:
An extended dual kinetic model allows to fit the n-heptane cracking results working in a wide range of reaction conditions. The duality of the model is provided by the contribution of monomolecular and bimolecular cracking ...[+]
Palabras clave: Catalytic cracking , Cracking mechanisms , Kinetic models , Zeolite ZSM-5 , Naphtha , Isosteric heat , Differential heat , Temperature-programmed desorption
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Journal of Catalysis. (issn: 0021-9517 ) (eissn: 1090-2694 )
DOI: 10.1016/j.jcat.2015.04.020
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi. org/10.1016/j.jcat.2015.04.020
Agradecimientos:
Financial support by the Ministerio de Economia y Competitividad of Spain (MINECO) [Programa Estatal (Project MAT2012-31657) and Programa Consolider-Ingenio 2010 (Project MULTICAT)] is gratefully acknowledged.
Tipo: Artículo

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