- -

Concept mapping application to improve the technological services of the public administration

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Concept mapping application to improve the technological services of the public administration

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Pons Morera, Carlos es_ES
dc.contributor.author Canós-Darós, Lourdes es_ES
dc.contributor.author Gil Pechuán, Ignacio es_ES
dc.date.accessioned 2016-11-15T18:23:22Z
dc.date.available 2016-11-15T18:23:22Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 0773-0543
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/74107
dc.description.abstract [EN] Purpose: It is about a survey that has been done within the public administration, identifying new technologies to improve municipal services. Design/Methodology/Approach: We used concept mapping as the methodology for conducting this analysis. This methodology is a very interesting tool and it has been used in a number of studies to identify key points in a system or in an organization. Findings: As a result from the study we identified an important group of services to improve. This group of services includes mainly state inspection of files by reference, online document parking by citizens and creation of an interdepartmental intranet to get access to documentary internal services and information about human resources management. It is noticeable that the two most representative ideas are improving the internal organization as well as improving access by the managed. Originality/value: this is a new application of the method within the public service to improve public services, with the participation of experts with extensive experience whose contribution is indispensable. es_ES
dc.description.abstract [FR] Objectif : Cet article concerne un sondage réalisé au sein d’une administration publique pour identifier de nouvelles technologies visant à améliorer les services municipaux. Conception / Méthodologie / Approche: Nous avons utilisé le schéma conceptuel comme méthodologie de cette analyse. Cette méthodologie est un outil très intéressant déjà utilisé dans plusieurs études pour identifier les points clés d’un système ou d’une organisation. En conclusion de cette étude, nous avons identifié un groupe important de services à améliorer. Ce groupe de services comprend principalement l’inspection de l’état des fichiers par référence, un dépôt en ligne de documents par les citoyens ainsi que la création d’un intranet interdépartemental pour faciliter l’accès aux services documentaires internes et aux informations concernant la gestion des ressources humaines. Il est à noter que les deux idées les plus représentatives sont l’amélioration de l’organisation interne ainsi que l’amélioration de l’accès pour les personnes gérées par cette administration. Originalité / valeur : ceci est une nouvelle application de la méthode dans la fonction publique pour améliorer les services publics avec la participation d’experts bénéficiant d’une grande expérience et dont la contribution est indispensable. es_ES
dc.description.abstract [ES] Propósito: Se trata de una encuesta que se ha realizado dentro de la administración pública, identificando nuevas tecnologías que mejoren los servicios municipales. Diseño / metodología / enfoque: como metodología para la realización de este análisis, se utilizaron mapas conceptuales. Esta metodología es una herramienta muy interesante y se ha utilizado en una serie de estudios para identificar puntos clave en un sistema o en una organización. Resultados: Como resultado del estudio se ha identificado un importante grupo de servicios que mejorar. Dentro de este grupo se incluye principalmente la inspección del estado de los archivos de referencia, entrada preliminar de documentos online por parte de los ciudadanos y la creación de una intranet interdepartamental para conseguir el acceso a los servicios internos de documentación e información sobre la gestión de los recursos humanos. Es notable que las dos ideas más representativas están mejorando la organización interna, así como la mejora del acceso para el ciudadano. Originalidad / valor: esta es una nueva aplicación del método en la administración pública para mejorar los servicios públicos, en la que participan expertos con una amplia experiencia y cuya contribución es indispensable. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Association de recherches et publications en management es_ES
dc.relation.ispartof Gestion 2000: management & prospective es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Concept mapping es_ES
dc.subject Technological services es_ES
dc.subject Public administration es_ES
dc.subject Schéma conceptuel es_ES
dc.subject Services technologiques es_ES
dc.subject Administration publique es_ES
dc.subject Mapas conceptuales es_ES
dc.subject Servicios tecnológicos es_ES
dc.subject Administración pública es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.title Concept mapping application to improve the technological services of the public administration es_ES
dc.title.alternative Aplicación de mapas conceptuales para mejorar los servicios tecnológicos de la administración pública es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.3917/g2000.322.0061
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Grupo de Investigación en Reingeniería, Organización, trabajo en Grupo y Logística Empresarial (ROGLE) es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto de Investigación para la Gestión Integral de Zonas Costeras - Institut d'Investigació per a la Gestió Integral de Zones Costaneres es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Pons Morera, C.; Canós-Darós, L.; Gil Pechuán, I. (2015). Concept mapping application to improve the technological services of the public administration. Gestion 2000: management & prospective. 32(2):61-78. doi:10.3917/g2000.322.0061 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.3917/g2000.322.0061 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 61 es_ES
dc.description.upvformatpfin 78 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 32 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.relation.senia 302523 es_ES
dc.identifier.eissn 2406-4734


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record