Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Perez Galindo, Rodrigo | es_ES |
dc.contributor.author | Herrera Flores, Rocío de los Llanos | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-11-18T13:30:06Z | |
dc.date.available | 2016-11-18T13:30:06Z | |
dc.date.created | 2016-09-16 | |
dc.date.issued | 2016-11-18 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/74371 | |
dc.description.abstract | [EN] In the face of the aesthetic ’s capitalism trouble, provoke by the disorientation of postmodern art, this project emphasizes above the products whose are “half way” between diverse disciplines, the point where the art and design attach a great deal, therefore, we propose a transdisciplinary solutio n that could make easier the intrusion of new aesthetic experiences in today's society. The connection that the design bring s with the technology to make it closer to the people, I t no longer manifests the same proportion with respect to the art, that’s the reason for study the commons characteristics, for example, the importance of the aesthetic, the mimesis (the broad sense of the Word ), etcétera, with the intention to encourage the answer of the problem. The relevance of the design like a part of the solution, it should be its nature like a tool of adaptation of the human being and their democrat izing essence, the which we’ll see in the course of history since the industrial revolution , that materialize the social response of the French revolution. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Ante el cambio de paradigma artístico, este TFM plantea una reflexión sobre aquellos productos que están "a medias" entre las disciplinas arte y diseño, que podrían facilitar la intrusión de nuevas experiencias estéticas en la sociedad actual. El desarrollo, en líneas generales, estará acotado dentro de una breve tesis donde vemos la necesidad natural de la intervención humana según autores como Flusser, Papanek o Heskett, entre otros; junto a puntos comunes que comparten las disciplinas a tratar, con una disertación inicial sobre el origen y progreso de arte y ciencia, debido a su relevancia de esta última en nuestra sociedad actual; posteriormente, la antítesis se desarrollará fundamentándose en hechos históricos. Para llegar, finalmente, a una síntesis que explique brevemente la necesidad de rencuentro de las partes. | es_ES |
dc.format.extent | 57 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Transdisciplina | es_ES |
dc.subject | Artificio | es_ES |
dc.subject | Mitad | es_ES |
dc.subject | Diseño | es_ES |
dc.subject | Estética | es_ES |
dc.subject | Bauhaus | es_ES |
dc.subject | Producto | es_ES |
dc.subject.classification | DIBUJO | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Producción Artística-Màster Universitari en Producció Artística | es_ES |
dc.title | A MEDIAS. EL DISEÑO COMO ADAPTADOR DE DISCIPLINAS | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Dibujo - Departament de Dibuix | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Herrera Flores, RDLL. (2016). A MEDIAS. EL DISEÑO COMO ADAPTADOR DE DISCIPLINAS. http://hdl.handle.net/10251/74371. | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\50973 | es_ES |