Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Falcón Ganfornina, Raúl Manuel | es_ES |
dc.date.accessioned | 2016-11-21T12:06:43Z | |
dc.date.available | 2016-11-21T12:06:43Z | |
dc.date.issued | 2015-07-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/74432 | |
dc.description.abstract | [EN] There exists a wide range of CAD systems devoted to model three-dimensional objects. Based on an intuitive creation and transformation of basic geometrical objects, the mathematical foundation of such systems is generally unknown to their users. The incorporation of this kind of software in Math classes is a fundamental key to get the attention of students of those degrees for which CAD systems are not only attractive, but also extremely important in the future professional career. The current paper deals with the experience carried out in this regard during the last five years by students of the Building Engineering Degree of the University of Seville. The methodological search of mathematical models that allow them to construct virtually real buildings has improved not only the process of teaching-learning, but also their interest in the subject and their academic efficiency. A virtual tour through their constructions is a perfect excuse to deal also with the mathematical foundation on which they are based on. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Existe una amplia gama de sistemas CAD destinados a modelar objetos tridimensionales. Basados en una creación y transformación intuitiva de objetos geométricos básicos, el fundamento matemático de estas herramientas es generalmente desconocido por sus usuarios. La incorporación de las mismas en el aula de Matemáticas es una pieza clave para lograr captar la atención del alumnado de aquellas titulaciones universitarias en las que los sistemas CAD no sólo son atrayentes, sino que son además de suma importancia para la futura vida profesional. El presente artículo trata acerca de la experiencia docente llevada a cabo en este sentido durante los últimos cinco años en el Grado de Ingeniería de Edificación de la Universidad de Sevilla. La búsqueda metodológica de modelos matemáticos que les permita construir virtualmente edificios reales ha mejorado no sólo el proceso de enseñanza-aprendizaje, sino también su interés en la materia y su rendimiento académico. Un recorrido virtual a través de sus construcciones es una perfecta excusa para tratar también el fundamento matemático en los que se basan los mismos | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Modelling in Science Education and Learning | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | CAD | es_ES |
dc.subject | Mathematical modeling | es_ES |
dc.subject | Modelado matemático | es_ES |
dc.title | Modelización matemática de sistemas CAD en Edificación | es_ES |
dc.title.alternative | Mathematical modelling of CAD systems in Building Engineering | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2016-11-18T11:55:37Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/msel.2015.3258 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Falcón Ganfornina, RM. (2015). Modelización matemática de sistemas CAD en Edificación. Modelling in Science Education and Learning. 8(2):145-194. https://doi.org/10.4995/msel.2015.3258 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/msel.2015.3258 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 145 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 194 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 8 | |
dc.description.issue | 2 | |
dc.identifier.eissn | 1988-3145 |