- -

Mirando la Piedra Celta

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Mirando la Piedra Celta

Show full item record

Riera Guasp, J.; Ballester Sarrias, E.; Ginestar Peiro, D.; Hueso Pagoaga, JL. (2014). Mirando la Piedra Celta. Modelling in Science Education and Learning. 7:103-110. https://doi.org/10.4995/msel.2014.2124

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/74531

Files in this item

Item Metadata

Title: Mirando la Piedra Celta
Secondary Title: Looking at Rattleback
Author: Riera Guasp, Jaime Ballester Sarrias, Enrique Ginestar Peiro, Damián Hueso Pagoaga, José Luís
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar - Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Instituto de Diseño para la Fabricación y Producción Automatizada - Institut de Disseny per a la Fabricació i Producció Automatitzada
Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Issued date:
Abstract:
[EN] Celtic or Rattleback Stone is a solid that if it is rotated as top exhibits a surprising behaviour. Using a stereoscopic camera and digital monitoring techniques, we capture its movement. According the laws of ...[+]


[ES] La Piedra Celta es un sólido que cuando se le hace girar como peonza exhibe un comportamiento sorprendente. Utilizando una cámara estereoscópica y técnicas de seguimiento digital, capturamos su movimiento. De acuerdo ...[+]
Subjects: Celt stone , Video-analysis , Stereoscopy , Celta , Piedra Celta , Rattleback , Video-análisis , Estereoscopía
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2014.2124
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2014.2124
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-SP20120489/
Thanks:
El presente trabajo se ha realizado con la financiaci´on del Proyecto PAID-SP-2012-0498 del Vicerrectorado de Investigaci´on, Universitat Polit`ecnica de Val`encia. Jaime Riera es miembro del Equipo de Innovaci´on y ...[+]
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record