Abstract:
|
[ES] El objecte del present projecte és realitzar un estudi luminotècnic d'una escola
de primària al municipi valencià de Museros. Es realitza un estudi comparatiu amb els
avantatges de substituir lluminària convencional ...[+]
[ES] El objecte del present projecte és realitzar un estudi luminotècnic d'una escola
de primària al municipi valencià de Museros. Es realitza un estudi comparatiu amb els
avantatges de substituir lluminària convencional o fluorescent per lluminàries LED, per
millorar l'eficiència lumínica, disminuir el consum elèctric respectant sempre que es
complisquen uns valors mínims luminotècnics que permeten als usuaris (en este cas
alumnes, cos docent i altres treballadors) treballar amb comoditat i seguretat.
El estudi comparatiu dels valors luminotècnics de les lluminàries que hi ha
instal·lades ara (tubs fluorescents) i les lluminàries a substituir (LED), consta de dos
parts:
1er. Càlcul luminotècnic amb tecnologia actual.
2ón. Càlcul luminotècnic amb tecnologia a substituir.
Aquest estudi s'elabora amb ajuda del programa de simulació DIALux, és un
programa de disseny tridimensional amb el que es poden recrear escenes lumíniques
en qualsevol lloc i extraure informació de paràmetres luminotècnics per comprovar si
compleixen les normatives que pertoquen.
Els punts de comparació en este treball són: la potencia instal·lada en
il·luminació, el consums elèctric durant un any i el cost i mode de manteniment.
Amb estes dades es calcularà l'estalvi energètic, l'estalvi econòmic i el temps
d'amortització de la inversió per substitució de lluminàries convencionals a lluminàries
LED, a més a més també es tindrà en compte l'estalvi d'emissions de CO2 que hi
haurà entre estes dos tipologies d'il·luminació.
[-]
|