[EN] Continuation of the interview with Juan Navarro Baldeweg published in the issue 22. Juan Navarro Baldeweg’s architecture is unmistakably permeated by his plastic work; these pages invite us to dive into these contaminating ...[+]
[EN] Continuation of the interview with Juan Navarro Baldeweg published in the issue 22. Juan Navarro Baldeweg’s architecture is unmistakably permeated by his plastic work; these pages invite us to dive into these contaminating relationships between the different disciplines which he works on.In his architecture, Navarro tries to make evident, beyond the necessary objectification of its own physical limits, the relations between architecture and place –a pre-existence–, the inhabitant –a subject– and in which way the latter’s perception of architecture –a phenomenology– determines how it should be understood.Juan Navarro is one of those exceptions that take us back to the times of Humanism because of his versatile production and the way in which a trans-disciplinary relationships network is woven enriching all his work and, particularly, his architecture. It cannot be understood without having a notion of these nested relationships between the different constellations of his production.
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[ES] Continuación de la entrevista a Juan Navarro Baldeweg publicada en el número 22. La arquitectura como nexo entre el locus, el objeto y el sujeto.La arquitectura de Juan Navarro Baldeweg está permeada por su obra ...[+]
[ES] Continuación de la entrevista a Juan Navarro Baldeweg publicada en el número 22. La arquitectura como nexo entre el locus, el objeto y el sujeto.La arquitectura de Juan Navarro Baldeweg está permeada por su obra plástica de forma inequívoca; estas páginas nos invitan a adentrarnos en estas relaciones de contaminación entre las distintas disciplinas a las que dedica su obra. En su arquitectura Navarro intenta dejar constancia, más allá de la necesaria objetualización de los límites físicos que le son propios, de las relaciones de lo arquitectónico con el lugar –un preexistencia–, el habitante –un sujeto– y de cómo la percepción que éste tiene de la arquitectura –una fenomenología– determina la forma en la que ésta habrá de ser entendida. Juan Navarro constituye una de esas excepciones que nos retrotraen a épocas del humanismo por lo polifacética de su producción y por la manera de tejer una red relaciones transdisciplinares que enriquecen toda su obra y, en particular, su arquitectura. No se puede entender ésta sin tener noción de dichas relaciones anidadas entre las distintas constelaciones de su producción
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