- -

Motor vehicles overtaking cyclists on two-lane rural roads: Analysis on speed and lateral clearance

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Motor vehicles overtaking cyclists on two-lane rural roads: Analysis on speed and lateral clearance

Mostrar el registro completo del ítem

Llorca Garcia, C.; Ángel-Domènech, A.; Agustin Gomez, F.; García García, A. (2017). Motor vehicles overtaking cyclists on two-lane rural roads: Analysis on speed and lateral clearance. Safety Science. 92:302-310. doi:10.1016/j.ssci.2015.11.005.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/77536

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Motor vehicles overtaking cyclists on two-lane rural roads: Analysis on speed and lateral clearance
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
Two-lane rural roads in Spain accommodate significant bicycle traffic volumes, mainly associated to sport and leisure activities. Motor vehicles' higher speed, weight and volume, compared to cyclists, represent a serious ...[+]
Palabras clave: Bicycle , Instrumented bicycle , Lateral clearance , Overtaking , Risk perception , Sport cycling , Two-lane rural road
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Safety Science. (issn: 0925-7535 )
DOI: 10.1016/j.ssci.2015.11.005
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.ssci.2015.11.005
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem