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Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG

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Clemente Bellido, M.; Rodríguez Ortega, A.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML. (2014). Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG. Expert Systems with Applications. 41(4):1584-1592. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2013.08.055

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/79568

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Título: Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG
Autor: Clemente Bellido, Miriam Rodríguez Ortega, Alejandro Rey, Beatriz Alcañiz Raya, Mariano Luis
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In the virtual reality field, presence refers to the sense of being there in the virtual world. Our aim in this work is to evaluate the usefulness of the Emotiv EPOC EEG device to measure brain activations due to the ...[+]
Palabras clave: EEG , Emotiv EPOC , Presence , Virtual reality , Navigation , Screen size
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Expert Systems with Applications. (issn: 0957-4174 ) (eissn: 1873-6793 )
DOI: 10.1016/j.eswa.2013.08.055
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2013.08.055
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-2011/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2010-20187/ES/ENTORNOS INMERSIVOS Y PERSUASIVOS PARA LA EVALUACION Y ENTRENAMIENTO DE ESTRATEGIAS DE REGULACION EMOCIONAL. APLICACION A LA EDUCACION PSICOSOCIAL EN ADOLESCENTES/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//SEJ2006-14301/ES/NUEVAS TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION Y LA COMUNICACION: INTEGRACION Y CONSOLIDACION DE SU USO EN CIENCIAS SOCIALES PARA MEJORAR LA SALUD, LA CALIDAD DE VIDA Y EL BIENESTAR./
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO08%2F2008%2F157/ES/Promoción del bienestar a través de las tecnologías de la información y comunicación (probientic)/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//CSD2007-00012/ES/Bilingüismo y Neurociencia Cognitiva/
Agradecimientos:
This study was funded by Vicerrectorado de Investigacion de la Universitat Politecnica de Valencia, Spain, PAID-06-2011, R.N. 1984; by Ministerio de Educacion y Ciencia Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187) and partially ...[+]
Tipo: Artículo

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