- -

Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG

Show full item record

Clemente Bellido, M.; Rodríguez Ortega, A.; Rey, B.; Alcañiz Raya, ML. (2014). Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG. Expert Systems with Applications. 41(4):1584-1592. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2013.08.055

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/79568

Files in this item

Item Metadata

Title: Assessment of the influence of navigation control and screen size on the sense of presence in virtual reality using EEG
Author: Clemente Bellido, Miriam Rodríguez Ortega, Alejandro Rey, Beatriz Alcañiz Raya, Mariano Luis
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural
Issued date:
Abstract:
[EN] In the virtual reality field, presence refers to the sense of being there in the virtual world. Our aim in this work is to evaluate the usefulness of the Emotiv EPOC EEG device to measure brain activations due to the ...[+]
Subjects: EEG , Emotiv EPOC , Presence , Virtual reality , Navigation , Screen size
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Expert Systems with Applications. (issn: 0957-4174 ) (eissn: 1873-6793 )
DOI: 10.1016/j.eswa.2013.08.055
Publisher:
Elsevier
Publisher version: http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2013.08.055
Project ID:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-2011/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TIN2010-20187/ES/ENTORNOS INMERSIVOS Y PERSUASIVOS PARA LA EVALUACION Y ENTRENAMIENTO DE ESTRATEGIAS DE REGULACION EMOCIONAL. APLICACION A LA EDUCACION PSICOSOCIAL EN ADOLESCENTES/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//SEJ2006-14301/ES/NUEVAS TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION Y LA COMUNICACION: INTEGRACION Y CONSOLIDACION DE SU USO EN CIENCIAS SOCIALES PARA MEJORAR LA SALUD, LA CALIDAD DE VIDA Y EL BIENESTAR./
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO08%2F2008%2F157/ES/Promoción del bienestar a través de las tecnologías de la información y comunicación (probientic)/
info:eu-repo/grantAgreement/MEC//CSD2007-00012/ES/Bilingüismo y Neurociencia Cognitiva/
Thanks:
This study was funded by Vicerrectorado de Investigacion de la Universitat Politecnica de Valencia, Spain, PAID-06-2011, R.N. 1984; by Ministerio de Educacion y Ciencia Spain, Project Game Teen (TIN2010-20187) and partially ...[+]
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record