- -

Leer de otra manera: la distant reading y la didáctica de la literatura en el entorno digital

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Leer de otra manera: la distant reading y la didáctica de la literatura en el entorno digital

Show full item record

Garcia Rivera, G.; García-Manso, A. (2016). Leer de otra manera: la distant reading y la didáctica de la literatura en el entorno digital. Lenguaje y Textos. (43):33-40. doi:10.4995/lyt.2016.5821.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/80206

Files in this item

Item Metadata

Title: Leer de otra manera: la distant reading y la didáctica de la literatura en el entorno digital
Author: Garcia Rivera, Gloria García-Manso, Angélica
Issued date:
Abstract:
[EN] The concept of distant reading and theories of Franco Moretti is reviewed. Its implications are analyzed in order to the teaching of literature, which is changing focus and investment methodologies to focusing on the ...[+]


[ES] Se revisa el concepto de distant reading y las teorías de Franco Moretti. Son analizadas sus repercusiones en orden a la didáctica de la literatura –en lo que supone de cambio de foco y de inversión de metodologías– ...[+]
Subjects: Distant reading , Moretti , Lectura intensiva , Bases de datos , Intensive reading , Data base
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Lenguaje y Textos. (issn: 1133-4770 )
DOI: 10.4995/lyt.2016.5821
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/lyt.2016.5821
Type: Artículo

References

Alborg, J. L. (1996). Historia de la literatura espa-ola. Madrid: Gredos.

Black, R. W. (2009). Online fan fiction, global identities, and imagination. Research in the Teaching of English, 43(4), 397-425.

Even-Zohar, I. (1990).Polysystem studies, Durham NC: Duke University Press. [+]
Alborg, J. L. (1996). Historia de la literatura espa-ola. Madrid: Gredos.

Black, R. W. (2009). Online fan fiction, global identities, and imagination. Research in the Teaching of English, 43(4), 397-425.

Even-Zohar, I. (1990).Polysystem studies, Durham NC: Duke University Press.

Fish, S. E. (1980).Is there a text in this class?: The authority of interpretive communities. Harvard University Press.

Iser, W. (1987).El acto de leer: teoría del efecto estético. Madrid: Taurus Ediciones.

Jaeger, W. W. (1957). Paideia: los ideales de la cultura griego. Fondo de Cultura Económica.

Mendoza Fillola, A. (2001).El intertexto lector: el espacio de encuentro de las aportaciones del texto con las del lector, Univ. de Castilla La Mancha.

Moretti, F. (2003). Graphs, Maps, Trees-1. New Left Review, 24, 60-85

Moretti, F. (2004). Graphs, Maps, Trees-3. New Left Review, 28, 17-36

Moretti, F. (2013). Distant Reading. Londres: Verso.

Peterson, R. A. (2005). Problems in comparative research: The example of omnivorousness. Poetics, 33(5-6), 257-282. doi:10.1016/j.poetic.2005.10.002

Piscitelli, A. (2011). El Paréntesis de Gutenberg: la religión digital en la era de las pantallas ubicuas (Litwin lectures 2010). Madrid: Santillana.

Rodríguez De La Flor Adánez, F. (1997). Biblioclasmo: por una práctica crítica de la lecto-escritura. Junta de Castilla y León.

Yllera Fernández, A. Y. (1974). Estilística, poética y semiótica literaria. Madrid: Alianza Universidad

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record