- -

Irony Detection in Twitter: The Role of Affective Content

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Irony Detection in Twitter: The Role of Affective Content

Mostrar el registro completo del ítem

Hernandez-Farias, DI.; Patti, V.; Rosso, P. (2016). Irony Detection in Twitter: The Role of Affective Content. ACM Transactions on Internet Technology. 16(3):19:1-19:24. doi:10.1145/2930663

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/81998

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Irony Detection in Twitter: The Role of Affective Content
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Fecha difusión:
Resumen:
Irony has been proven to be pervasive in social media, posing a challenge to sentiment analysis systems. It is a creative linguistic phenomenon where affect-related aspects play a key role. In this work, we address the ...[+]
Palabras clave: Irony detection , Figurative language processing , Affective resources
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
ACM Transactions on Internet Technology. (issn: 1533-5399 )
DOI: 10.1145/2930663
Editorial:
Association for Computing Machinery (ACM)
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1145/2930663
Descripción: © ACM 2016. This is the author's version of the work. It is posted here for your personal use. Not for redistribution. The definitive Version of Record was published in ACM Transactions on Internet Technology, Vol. 16. http://dx.doi.org/10.1145/2930663.
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem