- -

Experimental study of the injection conditions influence over n-dodecane and diesel sprays with two ECN single-hole nozzles. Part I: Inert atmosphere

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Experimental study of the injection conditions influence over n-dodecane and diesel sprays with two ECN single-hole nozzles. Part I: Inert atmosphere

Mostrar el registro completo del ítem

Gimeno, J.; Bracho Leon, G.; Marti-Aldaravi, P.; Peraza, JE. (2016). Experimental study of the injection conditions influence over n-dodecane and diesel sprays with two ECN single-hole nozzles. Part I: Inert atmosphere. Energy Conversion and Management. 126:1146-1156. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.07.077

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82099

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Experimental study of the injection conditions influence over n-dodecane and diesel sprays with two ECN single-hole nozzles. Part I: Inert atmosphere
Autor: Gimeno, Jaime Bracho Leon, Gabriela Marti-Aldaravi, Pedro Peraza, Jesús E
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
In this research, two Engine Combustion Network (ECN) mono-orifice nozzles, referred to as Spray C and Spray D. respectively, were analyzed by performing visualization tests through Schlieren and Diffused Backlight ...[+]
Palabras clave: Fuels , ECN nozzles , Tip penetration , Spray angle , Liquid length , Inert conditions
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 ) (eissn: 1879-2227 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2016.07.077
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.07.077
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2015-67679-C2-1-R/ES/ESTUDIO DE LA INTERACCION CHORRO-PARED EN CONDICIONES REALISTAS DE MOTOR/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
Agradecimientos:
This work was supported by "Ministerio de Economia y Competitividad" of the Spanish Government in the frame of the projects "Estudio de la interaccion chorro-pared en condiciones realistas de motor", Ref. TRA2015-67679-c2-1-R. ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem