- -

An assessment of the dual-mode reactivity controlled compression ignition/conventional diesel combustion capabilities in a EURO VI medium-duty diesel engine fueled with an intermediate ethanol-gasoline blend and biodiesel

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

An assessment of the dual-mode reactivity controlled compression ignition/conventional diesel combustion capabilities in a EURO VI medium-duty diesel engine fueled with an intermediate ethanol-gasoline blend and biodiesel

Mostrar el registro completo del ítem

Benajes Calvo, JV.; García Martínez, A.; Monsalve Serrano, J.; Balloul, I.; Pradel, G. (2016). An assessment of the dual-mode reactivity controlled compression ignition/conventional diesel combustion capabilities in a EURO VI medium-duty diesel engine fueled with an intermediate ethanol-gasoline blend and biodiesel. Energy Conversion and Management. 123:381-391. doi:10.1016/j.enconman.2016.06.059.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82101

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: An assessment of the dual-mode reactivity controlled compression ignition/conventional diesel combustion capabilities in a EURO VI medium-duty diesel engine fueled with an intermediate ethanol-gasoline blend and biodiesel
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This work investigates the capabilities of the dual-mode reactivity controlled compression ignition/conventional diesel combustion engine operation to cover the full operating range of a EURO VI medium-duty diesel engine ...[+]
Palabras clave: Reactivity controlled compression ignition , Dual-fuel combustion , Dual-mode operation , EURO VI emissions , Biofuels
Derechos de uso: Embargado
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 ) (eissn: 1879-2227 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2016.06.059
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.06.059
Patrocinador:
VOLVO Group Trucks Technology
Universitat Politecnica de Valencia FPI-S2-2015-1531
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem