- -

Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part II: 1D model development, validation and analysis

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part II: 1D model development, validation and analysis

Mostrar el registro completo del ítem

Payri, R.; Salvador Rubio, FJ.; Carreres Talens, M.; De La Morena, J. (2016). Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part II: 1D model development, validation and analysis. Energy Conversion and Management. 114:376-391. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.02.043

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82104

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part II: 1D model development, validation and analysis
Autor: Payri, Raul Salvador Rubio, Francisco Javier Carreres Talens, Marcos De La Morena, Joaquín
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
A one-dimensional model of a solenoid-driven common-rail diesel injector has been developed in order to study the influence of fuel temperature on the injection process. The model has been implemented after a thorough ...[+]
Palabras clave: Diesel , Injection , Computational , 1D modelling , Fuel temperature
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 ) (eissn: 1879-2227 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2016.02.043
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.02.043
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2012-36932/ES/COMPRENSION DE LA INFLUENCIA DE COMBUSTIBLES NO CONVENCIONALES EN EL PROCESO DE INYECCION Y COMBUSTION TIPO DIESEL/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
Agradecimientos:
This work was partly sponsored by "Ministerio de Economia y Competitividad" (Spain) in the frame of the project "Comprension de la influencia de combustibles no convencionales en el proceso de inyeccion y combustion tipo ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem