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Potential of exhaust heat recovery for intake charge heating in a Diesel engine transient operation at cold conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Potential of exhaust heat recovery for intake charge heating in a Diesel engine transient operation at cold conditions

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Lujan Martinez, JM.; Climent Puchades, H.; Dolz Ruiz, V.; Moratal Martínez, AA.; Borges Alejo, J.; Soukeur, Z. (2016). Potential of exhaust heat recovery for intake charge heating in a Diesel engine transient operation at cold conditions. Applied Thermal Engineering. 105:501-508. https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2016.03.028

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82707

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Título: Potential of exhaust heat recovery for intake charge heating in a Diesel engine transient operation at cold conditions
Autor: Lujan Martinez, José Manuel Climent Puchades, Héctor Dolz Ruiz, Vicente Moratal Martínez, Ausiás Alberto Borges Alejo, José Soukeur, Zoulikha
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
In this paper, an experimental facility is implemented with the aim of improving the performance of internal combustion engines working at low ambient temperatures. Pollutant emissions and fuel consumption are one of the ...[+]
Palabras clave: Exhaust heat recovery , Diesel engine , Intake air heating , Low temperature , Pollutant emissions
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Thermal Engineering. (issn: 1359-4311 )
DOI: 10.1016/j.applthermaleng.2016.03.028
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2016.03.028
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//IPT-370000-2010-022/ES/INVESTIGACIÓN Y DESARROLLO DE TECNOLOGÍAS DE EGR ADAPTADAS A LAS NUEVAS ARQUITECTURAS Y REQUERIMIENTOS DE REFRIGERACIÓN EN MOTORES DIESEL SOBREALIMENTADOS PARA AUTOMOCIÓN (HIREFIRE)/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI-S2-2015-1062/
Agradecimientos:
This research has been partially financed by the Ministerio de Economia y Competitividad of Spain, through project IPT-370000-2010-022 'Investigacion y desarrollo de tecnologias de EGR adaptadas a las nuevas arquitecturas ...[+]
Tipo: Artículo

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