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Effect of turbulent model closure and type of inlet boundary condition on a Large Eddy Simulation of a non-reacting jet with co-flow stream

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Effect of turbulent model closure and type of inlet boundary condition on a Large Eddy Simulation of a non-reacting jet with co-flow stream

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Payri Marín, R.; López Sánchez, JJ.; Marti-Aldaravi, P.; Giraldo Valderrama, JS. (2016). Effect of turbulent model closure and type of inlet boundary condition on a Large Eddy Simulation of a non-reacting jet with co-flow stream. International Journal of Heat and Fluid Flow. 61:545-552. https://doi.org/10.1016/j.ijheatfluidflow.2016.06.016

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/83260

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Título: Effect of turbulent model closure and type of inlet boundary condition on a Large Eddy Simulation of a non-reacting jet with co-flow stream
Autor: Payri Marín, Raúl López Sánchez, José Javier Marti-Aldaravi, Pedro Giraldo Valderrama, Jhoan Sebastián
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In this paper, the behavior and turbulence structure of a non-reacting jet with a co-flow stream is described by means of Large Eddy Simulations (LES) carried out with the computational tool OpenFoam. In order to study ...[+]
Palabras clave: Large eddy simulations , Inlet boundary , Smagorinsky , One equation eddy , OpenFoam
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Heat and Fluid Flow. (issn: 0142-727X ) (eissn: 1879-2278 )
DOI: 10.1016/j.ijheatfluidflow.2016.06.016
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.ijheatfluidflow.2016.06.016
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2015-67679-C2-1-R/ES/ESTUDIO DE LA INTERACCION CHORRO-PARED EN CONDICIONES REALISTAS DE MOTOR/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//GRISOLIA%2F2013%2F007/
Agradecimientos:
This research was performed in the frame of the project "Estudio de la interaccion chorro-pared en condiciones realistas de motor" reference TRA2015-67679-c2-1-R from Ministerio de Economia y Competitividad (Spanish Ministry ...[+]
Tipo: Artículo

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