- -

Simultaneous Ranging and Self-Positioning in Unsynchronized Wireless Acoustic Sensor Networks

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Simultaneous Ranging and Self-Positioning in Unsynchronized Wireless Acoustic Sensor Networks

Mostrar el registro completo del ítem

Cobos, M.; Perez-Solano, JJ.; Belmonte, Ó.; Ramos Peinado, G. (2016). Simultaneous Ranging and Self-Positioning in Unsynchronized Wireless Acoustic Sensor Networks. IEEE Transactions on Signal Processing. 64(22):5993-6004. doi:10.1109/TSP.2016.2603972.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/84661

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Simultaneous Ranging and Self-Positioning in Unsynchronized Wireless Acoustic Sensor Networks
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Telecomunicación y Aplicaciones Multimedia - Institut Universitari de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació
Fecha difusión:
Resumen:
Automatic ranging and self-positioning is a very desirable property in wireless acoustic sensor networks, where nodes have at least one microphone and one loudspeaker. However, due to environmental noise, interference, and ...[+]
Palabras clave: Localization , Pseudo-noise seequences , Ranging , Wireless acoustic sensor networks
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
IEEE Transactions on Signal Processing. (issn: 1053-587X )
DOI: 10.1109/TSP.2016.2603972
Editorial:
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1109/TSP.2016.2603972
Patrocinador:
Spanish Ministry of Economy and Competitiveness TIN2015-70202-P
Spanish Ministry of Economy and Competitiveness TEC2012-37945-C02-02
FEDER funds
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem