- -

Teaching Histories Critically: Developing Pedagogies for Historical Literacy Across the Disciplines

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Teaching Histories Critically: Developing Pedagogies for Historical Literacy Across the Disciplines

Mostrar el registro completo del ítem

November, N. (2015). Teaching Histories Critically: Developing Pedagogies for Historical Literacy Across the Disciplines. En 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD' 15). Editorial Universitat Politècnica de València. 458-465. doi:10.4995/HEAD15.2014.245.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/84989

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Teaching Histories Critically: Developing Pedagogies for Historical Literacy Across the Disciplines
Autor:
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] How can we leverage students’ historical curiosity in order to develop deeper and more analytical engagement with the past? This essay identifies a problem in history education, a gap in our knowledge of history ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching
Derechos de uso: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial (by-nd-nc)
ISBN: 9788490483404
Fuente:
1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD' 15).
DOI: 10.4995/HEAD15.2014.245
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD15/paper/view/245
Título del congreso: First International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: June 24-26,2015
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem