Abstract:
|
[EN] The main objective of this work is to make a strategic plan for the company Ponsoda Correduría de Seguros, S.L. In addition, a summary of the information that is found next to a proposed business model will be made. ...[+]
[EN] The main objective of this work is to make a strategic plan for the company Ponsoda Correduría de Seguros, S.L. In addition, a summary of the information that is found next to a proposed business model will be made. In order to carry out the strategic plan, its external analysis will be carried out in the first place, using different tools such as the PEST Analysis, Strategic Profile, the Five Porter Forces, etc., in which its threats and opportunities will be extracted. On the other hand, an internal analysis will be carried out to identify the resources and capabilities of the company that will be extracted from the elaboration of the functional analysis and the Strategic Profile. With all this information, we will go on to formulate the strategies of the company, which will be evaluated according to their feasibility and with this will be made a selection of each one of them. In addition, the action plans for each strategy will be elaborated, in which the most important initiatives will be prioritized to reach the objectives initially set.
[-]
[ES] El objetivo principal de este trabajo es realizar un plan estratégico para la empresa Ponsoda Correduría de Seguros, S.L. Además, se realizará una síntesis de la información que se haya encontrado junto a una propuesta ...[+]
[ES] El objetivo principal de este trabajo es realizar un plan estratégico para la empresa Ponsoda Correduría de Seguros, S.L. Además, se realizará una síntesis de la información que se haya encontrado junto a una propuesta de modelo de negocio. Para realizar el plan estratégico se realizará en primer lugar su análisis externo, utilizando diferentes herramientas como pueden ser el Análisis PEST, Perfil estratégico, las Cinco Fuerzas de Porter, etc., en las que se extraerán sus amenazas y oportunidades. Por otra parte, se realizará un análisis interno donde se identificaran los recursos y capacidades de la empresa que se extraerán de la elaboración del análisis funcional y del Perfil Estratégico. Con toda esta información, se pasará a formular las estrategias de la empresa, las cuales serán evaluadas según su factibilidad y con esto se hará una selección de cada una de ellas. Adicionalmente, se elaborarán los planes de acción para cada estrategia, en los cuales se priorizarán las iniciativas más importantes para poder llegar a los objetivos inicialmente planteados.
[-]
|