Abstract:
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Critical analysis from the capabilities approach of a project that was subsidized by the Generalitat Valenciana, executed by the NGO "Spanish League for Human Rights" with the technical support of the UPV. It consisted of ...[+]
Critical analysis from the capabilities approach of a project that was subsidized by the Generalitat Valenciana, executed by the NGO "Spanish League for Human Rights" with the technical support of the UPV. It consisted of a technology transfer to the ISTA University of the Republic Democratic Republic of Congo, for the production of electricity using renewable energies, as well as the training of teachers-researchers of that institution, done at the UPV.
The analysis focuses on people and applies the principles of human development (DH) to define the true impacts of the project, it considers the processes and not only the results,interviews such as: participation, empowerment, Sustainability or equity. Making visible in this way, the real changes that the project caused in the lives of the people who participate in the ISTA part and determine if the technological process generated the real social transformation, based on the theories of "Technologies for freedom (T4F).
The results of the analysis serve as a consultation document for the planning and organization of future technology transfer projects for human development
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Análisis crítico desde el enfoque de capacidades de un proyecto que fue subvencionado por la Generalitat Valenciana, ejecutado por la ONGD ¿Liga Española pro Derechos Humanos¿ con el apoyo técnico de la UPV y que consistió ...[+]
Análisis crítico desde el enfoque de capacidades de un proyecto que fue subvencionado por la Generalitat Valenciana, ejecutado por la ONGD ¿Liga Española pro Derechos Humanos¿ con el apoyo técnico de la UPV y que consistió en transferir tecnología a la Universidad ISTA de la República Democrática del Congo, para la producción de energía eléctrica utilizando energías renovables, así como la formación en dicha tecnología de docentes-investigadores de aquella institución, en la UPV.
En el análisis se pone el foco de atención en las personas y se aplican los principios del desarrollo humano (DH) para definir los verdaderos impactos del proyecto, considerando los procesos y no sólo los resultados, tales como: la participación, el empoderamiento, la sostenibilidad o la equidad. Haciendo visible de esta forma, los cambios reales que el proyecto causó en la vida de las personas que participaron por parte del ISTA y determinando si el proceso tecnológico generó transformación social real, a la luz de las teorías de las ¿Tecnologías para la libertad¿ (T4F).
Los resultados del análisis podrán servir como documento de consulta para la planificación y estructuración de futuros proyectos de trasferencia de tecnología para el desarrollo humano
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