Resumen:
|
This project consists of a survey with a purpose of analysis of educational tourism in Spain based on example of the Polytechnic University of Valencia, and offering the strategies for its improvement from the perspectives ...[+]
This project consists of a survey with a purpose of analysis of educational tourism in Spain based on example of the Polytechnic University of Valencia, and offering the strategies for its improvement from the perspectives of bureaucracy, price, language and quality.
Nowadays the demand only of language tourism is growing in 7% per year increasing proceeds in tourism up to 300 million euros. Therefore, the education is a key element for maximising of tourism.
This sector is classified into two categories, language and university tourism. This project is mainly focused on the second one being the type that brings more incomes and advantages.
The reference document for evaluation of the politics and its results is a Plan of Strategies of Internalization published by the Ministry. This one is the most informative as it provides efficient methodical which contribute in blossom of university tourism and tourism in general.
At the end is presented a development model of university tourism in Spanish institutions and demonstrated its efficacy and mutual beneficial for all its elements.
[-]
Este trabajo consiste en la realización de una investigación cuyo objetivo es analizar el posicionamiento del turismo educativo en España basándose en el ejemplo de la Universitat Politècnica de València, y ofrecer las ...[+]
Este trabajo consiste en la realización de una investigación cuyo objetivo es analizar el posicionamiento del turismo educativo en España basándose en el ejemplo de la Universitat Politècnica de València, y ofrecer las estrategias de mejora desde las perspectivas de burocracia, precio, lengua y calidad.
Actualmente, la demanda únicamente de turismo idiomático crece a un ritmo del 7% anual, aumentando los beneficios turísticos hasta 300 millones de euros. Así que la educación se puede considerar un elemento fundamental para potenciar el turismo.
El sector se puede clasificar en dos categorías, el turismo idiomático y el universitario. Este trabajo se centra principalmente en el segundo, por ser el que más ingresos y ventajas aporta.
El documento principal que ha servido de ayuda para evaluar los resultados de las políticas es el Plan de Estrategia de Internacionalización propuesto por el Ministerio. Este es el más informativo, ya que proporciona las metodologías eficientes cuyo cumplimiento contribuye en el florecimiento del turismo universitario y turismo en general.
A continuación, se presenta el modelo del desarrollo del turismo universitario en las instituciones españolas y se demuestra su eficacia y beneficio recíproco para todos los elementos que le forman.
[-]
|