Resumen:
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.Currently, the new trend of digitalization is being developed in today¿s industry around the world. Proving so, companies are showing their effort for introducing digital features in traditional products through the use ...[+]
.Currently, the new trend of digitalization is being developed in today¿s industry around the world. Proving so, companies are showing their effort for introducing digital features in traditional products through the use of interconnected digital technologies, that is, for creating digitalized products. The general issue of this thesis is to analyse the changes that are being carried out in the organization and management of innovation of Swedish manufacturing companies that are digitalizing their products as a way of improving their competitiveness in the digital era. Additionally, this thesis aims to explain the business opportunities that emerge with the rise of the digital user-centered innovation practices that are enabled by digitalized end products.
This thesis combined interview data with survey data from people within managerial positions at several Swedish manufacturing companies. The obtained data was analysed through the development of a customized coding process inspired in the foundations of the constructivist grounded theory, which concluded with an adapted version of the Six¿Cs model.
It was identified that a stronger focus in innovation around digitalization of end products is needed and that companies will have to rethink the organization of innovation in a cross functional, integrated, and agile way. As digitalization is triggering innovation, more resources to innovate around digitalized end products should be allocated. Digitalization should hence be included in the normal business strategy of the companies.
Many different business opportunities that emerge from the data that is enabled by the digital user-centered practices were identified. Data collected through this new way for companies to interact with their end-users will be available at any time and everywhere throughout the whole industrial value-chain. In order for this data to be of use, companies have to transform it into business outcomes by analysing it. Traditional manufacturing companies are just at the earliest stage of analysing the gathered data and they believe that the business opportunities from it only show the tip of the iceberg.
With the obtained results, the author has been able to collect a set of innovation practices that are being implemented by leading Swedish manufacturing companies in order to leverage the use of digitalized products. These practices were transformed in specific suggestions that the author believes that companies should consider if they want to be innovative in the digital era. Additionally, the collected business opportunities are believe to be helpful for companies since they will be able to implement strategies and projects that guide them towards the exploitation of these opportunities.
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En la actualidad, la nueva tendencia de la digitalización se está desarrollando en cualquier industria de todo el mundo. Debido a esto, las empresas están mostrando su esfuerzo por introducir características digitales en ...[+]
En la actualidad, la nueva tendencia de la digitalización se está desarrollando en cualquier industria de todo el mundo. Debido a esto, las empresas están mostrando su esfuerzo por introducir características digitales en productos tradicionales a través del uso de tecnologías digitales interconectadas, creando así productos digitalizados. El objetivo de esta tesis es analizar los cambios que se están llevando a cabo en la organización y gestión de la innovación de las empresas manufactureras suecas que están digitalizando sus productos como una forma de mejorar su competitividad en la era digital. Adicionalmente, esta tesis pretende explicar las oportunidades de negocio que surgen con el auge de las prácticas digitales de innovación centradas en el usuario que son permitidas por los productos finales digitalizados.
Esta tesis combinó datos de entrevistas con datos de encuestas de personas que ocupaban puestos gerenciales en varias empresas manufactureras suecas. Los datos obtenidos se analizaron mediante el desarrollo de un proceso de codificación personalizado inspirado en los fundamentos de la teoría constructivista fundamentada, que concluyó con una versión adaptada del modelo de las SeisC¿s.
Se identificó que se necesita un mayor enfoque en la innovación en torno a la digitalización de los productos finales y que las empresas tendrán que replantearse la organización de la innovación de una manera transversal, integrada y ágil. A medida que la digitalización está impulsando la innovación, se deben asignar más recursos para innovar en torno a los productos digitalizados. La digitalización, por tanto, debe incluirse como parte de la estrategia habitual de las empresas.
Se identificaron diferentes oportunidades de negocio que surgen de los datos permitidos por las actividades digitales centradas en el usuario. Los datos recogidos mediante esta nueva forma que las empresas tienen de interactuar con sus usuarios finales estarán disponibles en cualquier momento y en todas partes a lo largo de toda la cadena de valor industrial. Para que estos datos sean útiles, las empresas tienen que transformarlos en resultados que crean valor empresarial mediante su análisis. Sin embargo, las empresas manufactureras tradicionales están solamente comenzando a analizar los datos recopilados y creen que las oportunidades de negocio que se perciben actualmente sólo muestran la punta del iceberg.
Con los resultados obtenidos, el autor ha podido recopilar un conjunto de prácticas de innovación que están siendo implementadas por las principales empresas manufactureras suecas con el fin de aprovechar el uso de productos digitalizados. Estas prácticas se transformaron en sugerencias específicas que, según el autor, deberían considerarse si estas empresas quieren ser innovadoras en la era digital. Adicionalmente, se cree que las oportunidades de negocio recolectadas son útiles para las empresas, ya que podrán implementar estrategias y proyectos que guíen hacia la explotación de estas oportunidades.
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