Resumen:
|
[CA] Aquest projecte consisteix en crear un sistema per a la gestió de l’alçament de comptadors
d’una empresa elèctrica. Es tracta d’una ferramenta necessària per al procés de substitució dels
antics comptadors elèctrics ...[+]
[CA] Aquest projecte consisteix en crear un sistema per a la gestió de l’alçament de comptadors
d’una empresa elèctrica. Es tracta d’una ferramenta necessària per al procés de substitució dels
antics comptadors elèctrics pels nous de telegestió, que permeten la lectura remota, entre altres
coses.
Per una part, es desenvolupa una aplicació mòbil Android, que serà utilitzada per les contractes
que realitzen el treball de camp, on es guarden les dades associades a cada ordre de servei que
implique un canvi de comptador, així com una fotografia d’aquest on siga clarament visible la
lectura que apareix. L’aplicació permet treballar sense connexió, ja que a vegades no hi ha
disponible una bona connexió de dades mòbils des del lloc on s’està treballant, així que totes les
dades van guardant-se al mòbil en una base SQLite i ja quan l’usuari ho decideix pot carregar al
servidor totes eixes dades emmagatzemades.
Per una altra part, es crea un sistema gestor de bases de dades (SGBD) SQL Server on es
guarden totes les dades sincronitzades des de l’aplicació mòbil.
Per últim, es fa necessari el disseny d’una aplicació web amb ASP.net i Visual Basic, on es
puguen consultar totes aquestes dades, per part dels empleats del departament de Telegestió, com
pot ser el valor de la lectura d’un comptador, tipus de lectura, etc., així com permetre la descàrrega
de les fotos associades a cadascuna de les lectures d’un comptador.
Aquest sistema permet confirmar si la lectura d’un comptador abans del seu alçament
coincideix amb la que hi ha guardada al sistema, en cas de que es produïsca alguna reclamació
per part d’un client.
[-]
[EN] This project consists in developing a system to manage the roll-out of meters for an energy
supplier. This tool is necessary for the process of replacing old electricity meters with new smart
meters, which allow for ...[+]
[EN] This project consists in developing a system to manage the roll-out of meters for an energy
supplier. This tool is necessary for the process of replacing old electricity meters with new smart
meters, which allow for remote reading, among other things.
First, an Android mobile app is developed to be used by contracts doing the field work. This
app handles data associated with each service order installing new meters, as well as a picture
from the old electricity meter in which the consumption is clearly visible. This app allows for offline
work. As there is not always good mobile data coverage where the work takes place, every
data is saved in the mobile phone in an SQLite base and, when the user decides so, he/she can
upload every saved data on the server.
Second, an SQL Server data base management system (DBMS) is created, where every
synchronised data from the mobile application is saved.
Third, a web application with ASP.net and Visual Basic is designed, where every data may be
consulted by employees at the Remote Management Department. They may check information
on meter reading, kind of reading, etc., and may also download the pictures associated with each
electricity meter reading.
This system is created to confirm whether the meter reading before the roll-out coincides with
the reading saved in the system, in the case of any complaints by clients
[-]
|