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dc.contributor.advisor | Denia Guzmán, Francisco David | es_ES |
dc.contributor.author | Urueña Pérez, Luis | es_ES |
dc.date.accessioned | 2017-12-14T10:35:54Z | |
dc.date.available | 2017-12-14T10:35:54Z | |
dc.date.created | 2017-03-23 | |
dc.date.issued | 2017-12-14 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/92763 | |
dc.description.abstract | The manufacture of a tire is a long, complex and meticulous process. One of the most important steps is the verification process. It has to be verified that the tire has the properties demanded by the client. One of the verification processes once the tire is finished is done through the "HiLiTe2". The ¿HiLiTe¿ is designed to investigate frictional behaviour of rubber samples on a variety of test surfaces. Properties: - Test Samples: rubber tire samples - Sliding speed: 0.1 - 10 m / s - Normal force applied: 100 ¿ 2000 N - Length of test tracks: 5 m - Temperatures: -20 °C ... +40 °C - Additional equipment: Thermal camera, high-speed camera. - Tests on asphalt, concrete, snow & ice possible. The main problem is that the actual ¿HiLiTe¿ is not adapted to the current testing requirements. It also presents an outdated design. The present project will seek to address these problems through the achievement of the goals set out below: - Increase the normal force (2000 N) applied by the introduction of two pneumatic cylinders. - Realize a new design to be able to exchange these cylinders in a simple and fast way. - Insert two pistons that are capable of pull up the chassis when the pressure introduced into the system is 6 bar. - Carry out a new mechanical design that is capable of withstanding the normal load of 2000 N. - Introduction of a new linear potentiometer with a maximum stroke of 40 mm. - New design of the sample holder. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El “HiLiTe” es un banco de pruebas donde se realizan ensayos de fricción de la goma del neumático. Pruebas sobre asfalto, hormigón, nieve y hielo. Las nuevas condiciones a cumplir son: - Muestras: muestras de goma de neumático - Velocidad: 0.1 - 10 m/s - Fuerza Normal aplicada 100 – 2000 N - Longitud de la carretera: 5 m - Temperaturas: -20ºC……+40ºC - Equipo adicional: cámara térmica y cámara para alta velocidad. Los principales problemas que plantea la actual máquina es que no está adaptada a los actuales requerimientos de ensayo. En el presente proyecto se tratará de solucionar estos problemas mediante la consecución de los objetivos que se establecen a continuación: • Aumentar la fuerza normal aplicada hasta 2000 N. • Nuevo diseño mecánico que sea capaz de subir el chasis con la presión de 6 bar y con un recorrido de 40 mm. • Realizar un nuevo diseño mecánico que sea capaz de soportar la fuerza normal de 2000 N. • Introducción de un nuevo potenciómetro lineal con un recorrido de 40mm. • Nuevo diseño del portamuestras. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] Aquest banc de proves serveix per a realitzar assajos de fricció de la goma del pneumàtic. Proves asfalt, formigó, neu i gel. Les noves condicions a complir són: - Mostres: mostres de goma de pneumàtic - Velocitat: 0.1 - 10 m / s - Força Normal aplicada 100 - 2000N - Longitud de la carretera: 5 m - Temperatures: -20ºC ...... + 40ºC - Equip adicional: càmera tèrmica i càmera per a alta velocitat. Els principals problemes que planteja l'actual màquina és que no està adaptada als actuals requeriments d'assaig. En el present projecte es tractarà de solucionar aquests problemes mitjançant la consecució dels objectius que s'estableixen a continuació: • Augmentar la força normal aplicada fins 2000 N. • Nou disseny mecànic que siga capaç de pujar el xassís amb la pressió de 6 bar i amb un recorregut de 40 mm. • Realitzar un nou disseny mecànic que siga capaç de suportar la força normal de 2000 N. • Introducció d'un nou potenciòmetre lineal amb un recorregut de 40 mm. • Nou disseny del portamostres. | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Tire | es_ES |
dc.subject | Linear potentiometer | es_ES |
dc.subject | Piston | es_ES |
dc.subject | Frame | es_ES |
dc.subject | Carriage | es_ES |
dc.subject | Bellow cylinder | es_ES |
dc.subject | HiLiTe2 High-Speed Linear Test Rig 2 | es_ES |
dc.subject | INVENTOR | es_ES |
dc.subject | Cilindro neumático | es_ES |
dc.subject | Carro | es_ES |
dc.subject | Armazón | es_ES |
dc.subject | Pistón | es_ES |
dc.subject | Potenciómetro lineal | es_ES |
dc.subject | Neumático | es_ES |
dc.subject | Cilindre pneumàtic | es_ES |
dc.subject | Carcassa | es_ES |
dc.subject | Pistó | es_ES |
dc.subject | Potenciòmetre lineal | es_ES |
dc.subject | Pneumàtic | es_ES |
dc.subject.classification | INGENIERIA MECANICA | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Ingeniería Mecánica-Màster Universitari en Enginyeria Mecànica | es_ES |
dc.title | HiLiTe2 Banco de pruebas lineal de alta velocidad 2 | es_ES |
dc.title.alternative | HiLiTe2 High-Speed Linear Test Rig 2 | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Urueña Pérez, L. (2017). HiLiTe2 Banco de pruebas lineal de alta velocidad 2. http://hdl.handle.net/10251/92763 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\65931 | es_ES |