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Advanced materials for concrete-filled tubular columns and connections

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Advanced materials for concrete-filled tubular columns and connections

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Espinós Capilla, A.; Romero García, ML.; Hospitaler Pérez, A.; Pascual Pastor, AM.; Albero Gabarda, V. (2015). Advanced materials for concrete-filled tubular columns and connections. Structures. 4:105-113. https://doi.org/10.1016/j.istruc.2015.08.006

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/93272

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Título: Advanced materials for concrete-filled tubular columns and connections
Autor: Espinós Capilla, Ana Romero García, Manuel Luis Hospitaler Pérez, Antonio Pascual Pastor, Ana María Albero Gabarda, Vicente
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Mecánica de los Medios Continuos y Teoría de Estructuras - Departament de Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The advantages of concrete-filled steel tubular (CFST) columns are well known at room and elevated temperatures, however, beyond a certain slenderness their load-bearing capacity starts to decrease. Besides, blind-bolts ...[+]
Palabras clave: Concrete-filled steel tube , Fire resistance , Advanced materials , High strength steel , Fire-resistant steel , Blind-bolts , Shape memory alloys , superelastic
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Structures. (issn: 2352-0124 )
DOI: 10.1016/j.istruc.2015.08.006
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.istruc.2015.08.006
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BIA2012-33144/ES/CARACTERIZACION NUMERICA Y EXPERIMENTAL DE PILARES TUBULARES DE ACERO RELLENOS DE HORMIGON CON DOBLE-TUBO YHORMIGON DE ULTRA-ALTA RESISTENCIA/
Agradecimientos:
The authors would like to express their sincere gratitude to the Spanish Ministry of Economy and Competitivity through the project BIA2012-33144 and to the European Union for the FEDER funds.
Tipo: Artículo

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