Resumen:
|
Drawing is understood as a principle and an open discipline which is complemented by other languages such as writing, painting, installation or digital art. And it emerges from a intimate impulse that build the identity ...[+]
Drawing is understood as a principle and an open discipline which is complemented by other languages such as writing, painting, installation or digital art. And it emerges from a intimate impulse that build the identity of the creative subject. From total freedom, in terms of the materials and concepts we use, we experiment with the content that trascends form and presents a large amount of resources to develop each project.
The artistic practice that we present is fundamentally interdisciplinary and conceptually linked to confessional art. It is based on the expression of intimacy and daily, that are understood gere as a direct testimony to deepen the evolution of the subjects and its relationship with its contemporary historical context. For this, we use two resources that we understand as complementary, image and text.
We find here, therefore, a brief investigation on the dialogue between the theoretical an the visual, that tries to delve into the relationship between these two disciplines that are complemented by the other one and provide different tools and skills of expression. Each piece is interstood as a document or testimony of an individual experience that is accurate from which revealed facts or feeling that scape from our conscious part. The idea is concretized in works which are located in a specific space, in a fragmented wat. With the intention that the viewer, as a detective, extract an idea or conclusion from the fragments that constitute the works make up each installation.
[-]
Entendiendo el dibujo como principio y disciplina abierta que se complementa con otros lenguajes como el de la escritura, la pintura, la instalación o el arte digital, este trabajo surge de un impulso íntimo para ir ...[+]
Entendiendo el dibujo como principio y disciplina abierta que se complementa con otros lenguajes como el de la escritura, la pintura, la instalación o el arte digital, este trabajo surge de un impulso íntimo para ir construyendo la identidad del sujeto creativo. A partir de la libertad total en cuanto al empleo de materiales y medios, se experimenta con el contenido, que trasciende la forma y presenta una amplia cantidad de recursos para desarrollar cada proyecto.
La práctica artística que aquí se presenta, fundamentalmente interdisciplinar y ligada conceptualmente al arte confesional, se basa en la expresión de lo íntimo y lo cotidiano; entendidos aquí como testimonio directo para profundizar en la evolución del sujeto y su relación con el contexto histórico al que pertenece. Para ello, nos servimos de dos recursos que entendemos como complementarios, tal y como han sido, especialmente desde el último siglo hasta la actualidad, la imagen y el texto.
Encontramos aquí, debido al carácter del trabajo, una breve investigación sobre el diálogo entre lo teórico y lo visual, que trata de ahondar en la relación entre estas dos disciplinas capaces de proporcionar diferentes herramientas de expresión. Cada pieza es entendida, por tanto, como un documento o testimonio de una experiencia individual precisa, a partir de la que se revelan hechos o sentimientos que escapan de nuestra parte consciente. Esta idea se concreta en obras ubicadas en un espacio determinado de forma fragmentada, con la intención de que el espectador, indagando, extraiga una idea o conclusión a partir de los fragmentos que constituyen las obras que componen cada instalación.
[-]
|