- -

A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students

Show full item record

López-Sánchez, JI.; Fossas-Olalla, M.; Rodríguez-Duarte, A.; Sandulli, FD. (2017). A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students. Working Papers on Operations Management. 8(SP):86-91. doi:10.4995/wpom.v8i0.7174

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/93847

Files in this item

Item Metadata

Title: A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students
Secondary Title: Una nueva forma de aprender. El uso de una app(BLUNDER) para gestionar el conocimiento con estudiantes universitarios
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] This paper aims to show how an app can be a very useful tool to improve learning through knowledge management among students and professors. We will show the results of the survey to students from four Spanish ...[+]
Subjects: Learning , Knowledge management , Smartphone , App , Higher education
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Source:
Working Papers on Operations Management. (eissn: 1989-9068 )
DOI: 10.4995/wpom.v8i0.7174
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7174
Thanks:
Los autores agradecen alaUniversidad Complutense de Madrid la concesión y financiación del Proyecto de Innovación Innova-Docencia “Mejora de la participación en el aula y la motivación de los estudiantes mediante el uso ...[+]
Type: Artículo

References

González-Alvarez, N.; Cabeza-García, L.; Alonso-Martínez, D.; Godos-Diez, J.L. (2016) "La utilización de los smartphones para aumentar la motivación y rendimiento de los alumnos" en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7

González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21n No. 2, art. M3.

Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) "Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7 [+]
González-Alvarez, N.; Cabeza-García, L.; Alonso-Martínez, D.; Godos-Diez, J.L. (2016) "La utilización de los smartphones para aumentar la motivación y rendimiento de los alumnos" en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7

González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21n No. 2, art. M3.

Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) "Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7

Tossell, C. C., Kortum, P., Shepard, C., Rahmati, A., & Zhong, L. (2014). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, 46(4), 713-724. doi:10.1111/bjet.12176

Vázquez-Cano, E., & Sevillano García, L. (2015). El smartphone en la educación superior. Un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, 34(67), 114. doi:10.11144/javeriana.syp34-67.sese

Yan, G.; Rawat, D. B.; Shi, H.; Alnusair, A. (2014). Developing and applying smartphone apps in online courses. Journal of Information Systems Education, Vol. 25, No. 2, pp. 149-159.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record