- -

Paleocatálogo 3D: Fotogrametría para la realización de un Catálogo Virtual en 3D de alta calidad, accesible y gratuito

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Paleocatálogo 3D: Fotogrametría para la realización de un Catálogo Virtual en 3D de alta calidad, accesible y gratuito

Show full item record

Maqueda García-Morales, R.; Luque Cortina, M. (2015). Paleocatálogo 3D: Fotogrametría para la realización de un Catálogo Virtual en 3D de alta calidad, accesible y gratuito. Virtual Archaeology Review. 6(13):35-40. doi:10.4995/var.2015.4369

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/97725

Files in this item

Item Metadata

Title: Paleocatálogo 3D: Fotogrametría para la realización de un Catálogo Virtual en 3D de alta calidad, accesible y gratuito
Secondary Title: Paleocatálogo 3D: Photogrammetry for the realization of a high quality, accessible and free 3D Virtual Catalog
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] To develop quality tools for dissemination and outreach today is no longer a problem. The access to archaeological collections, to have at our disposal a repertoire of portable art, tools, etc. of European Prehistory, ...[+]


[ES] Desarrollar herramientas de calidad para la difusión y divulgación hoy en día ya no es un problema. Acceder a colecciones arqueológicas, tener a nuestra disposición todo un repertorio de arte mueble, herramientas, ...[+]
Subjects: Fotogrametría , Catálogo 3d , Prehistoria , Divulgación , Educación , Reconstrucción digital , TICS , Photogrammetry , 3d catalog , Prehistory , Dissemination , Education , Digital reconstruction , ICT
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Virtual Archaeology Review. (eissn: 1989-9947 )
DOI: 10.4995/var.2015.4369
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/var.2015.4369
Type: Artículo

References

FORTE, M., DIAZ, L. (Eds) (2008): "Digital Matter and intangible heritage", International Journal of Digital Culture and Electronic Tourism, Vol. 1, nºs 2/3, pp. 113-265.

FRASER, B. y WALBERG, H. (1991): Educational environments. Evaluation, antecedents and consequences. Oxford: Pergamon.

GARDNER, Howard (1995): Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós. [+]
FORTE, M., DIAZ, L. (Eds) (2008): "Digital Matter and intangible heritage", International Journal of Digital Culture and Electronic Tourism, Vol. 1, nºs 2/3, pp. 113-265.

FRASER, B. y WALBERG, H. (1991): Educational environments. Evaluation, antecedents and consequences. Oxford: Pergamon.

GARDNER, Howard (1995): Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.

McGILLY, K. (1996). "Cognitive Science and Educational Practice: An introduction", en: McGilly, Kate (editora), Classroom Lessons. Integrating Cognitive Theory and Classroom Practice, Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.

PÉREZ GARCÍA, J., MOZAS CALVACHE, A., CARDENAL ESCARCENA, F. Y LÓPEZ ARENAS, RASCÓN, S. Y

SÁNCHEZ MONTES, A. L. (2008): "Las nuevas tecnologías aplicadas a la didáctica del patrimonio", Pulso, nº 31, pp. 67-92.

TORRES, J.C., P. CANO, J. MELERO, M. ESPAÑA Y J. MORENO (2010): "Aplicaciones de la digitalización 3D del patrimonio", Virtual Archaeology Review, nº 1-1, pp. 51-54.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record