Resumen:
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[EN] Bachelor degrees in Architecture and Building Engineering develop several
learning skills outcomes which are acquired in different subjects. These
subjects rarely find a framework in which sharing the acquired ...[+]
[EN] Bachelor degrees in Architecture and Building Engineering develop several
learning skills outcomes which are acquired in different subjects. These
subjects rarely find a framework in which sharing the acquired knowledge
and, therefore, to understand or experience the skills and competences as a
whole.
In this workshop foldable singular surfaces are created, this competence is
acquired after completing Descriptive Geometry, Structures I and
Architectural Projects courses. At the workshop a unique foldable surface is
explained, this can be created using tensioned and rigid elements. Students
should understand the figure geometrically and solve it spatially using basic
and recycled materials (broomsticks, screws and strings) and adjusting
tensioned elements to eventually cover a 4x4m area.
The workshop development is divided into two different phases, in the first
one different base modules are created (in groups of 3-4 people) once
finished its folding operation is shown in the classroom. In the second phase
the different modules connection is studied and different types of links
between modules are checked.
After the workshop a survey was carried out in order to assess the whole
experience from the theoretical content, the materials, the spaces and the
involved competences.
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[ES] En las titulaciones de arquitectura y de Ingeniería de Edificación existen varias competencias cuyos resultados de aprendizaje se adquieren en diferentes asignaturas. Estas asignaturas, en pocas ocasiones encuentran ...[+]
[ES] En las titulaciones de arquitectura y de Ingeniería de Edificación existen varias competencias cuyos resultados de aprendizaje se adquieren en diferentes asignaturas. Estas asignaturas, en pocas ocasiones encuentran un marco donde poner en común los conocimientos adquiridos y, por lo tanto, poder entender o experimentar la competencia en su totalidad En este workshop se trabaja la creación de superficies singulares desplegables, competencia la cual se adquiere tras cursar las asignaturas Geometría descriptiva, Estructuras I y Proyectos arquitectónicos. En el taller se explica una superficie singular desplegable, la cual se puede crear empleando elementos tensionados y elementos rígidos. Los alumnos deben entender geométricamente la figura, resolverla espacialmente empleando materiales reciclados (palos de escoba, tornillería y lienzas) y ajustar los elementos tensionados para, finalmente cubrir un espacio de 4x4m. El desarrollo se realiza en dos partes, en una primera fase se crean diferentes módulos base (en grupos de 3-4 personas) y se muestra su funcionamiento en el aula. En la segunda fase se estudia la unión de los diferentes módulos y se comprueban los diferentes tipos de enlaces. Tras el taller se han pasado encuestas a los alumnos para comprobar la experiencia desde el punto de vista de refuerzo o comprensión de la competencia.
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