- -

Coding oriented learning in economics,business and finance

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Coding oriented learning in economics,business and finance

Mostrar el registro completo del ítem

Salas Molina, F.; Pla Santamaría, D. (2018). Coding oriented learning in economics,business and finance. Modelling in Science Education and Learning. 11(1):55-64. https://doi.org/10.4995/msel.2018.9152

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/99807

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Coding oriented learning in economics,business and finance
Otro titulo: Aprendizaje orientado a la programación en economía, negocios y finanzas
Autor: Salas Molina, Francisco Pla Santamaría, David
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi
Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] As the relationship between both students (teachers) and information technology evolves, new tools are required to improve learning (teaching) in social sciences. Economics, business and finance are mainly based on ...[+]


[ES] La evolución entre la relación entre los estudiantes (profesores) y la tecnología de la información, requiere nuevas herramientas para mejorar el aprendizaje (enseñanza) en las ciencias sociales. La economía, los ...[+]
Palabras clave: Python Notebooks , Economía , Enseñanza , Economics , Learning
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Fuente:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2018.9152
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/msel.2018.9152
Tipo: Artículo

References

da Costa Moraes, M. B., Nagano, M. S., and Sobreiro, V. A. (2015). Stochastic cash ow management models: A literature review since the 1980s. In Decision Models in Engineering and Management, pages 11-28. Springer International Publishing.

DiSessa, A. A. (2001). Changing minds: Computers, learning, and literacy. Mit Press.

Guzdial, M. (2010). Why is it so hard to learn to program? In Making software: What really works, and why we believe it, pages 111-121. O'Reilly Media, Inc. [+]
da Costa Moraes, M. B., Nagano, M. S., and Sobreiro, V. A. (2015). Stochastic cash ow management models: A literature review since the 1980s. In Decision Models in Engineering and Management, pages 11-28. Springer International Publishing.

DiSessa, A. A. (2001). Changing minds: Computers, learning, and literacy. Mit Press.

Guzdial, M. (2010). Why is it so hard to learn to program? In Making software: What really works, and why we believe it, pages 111-121. O'Reilly Media, Inc.

Ketcheson, D. I. (2014). Teaching numerical methods with iPython notebooks and inquiry-based learning. In Proceedings of the 13th Python in Science Conference. SciPy. org.

Myers, G. J., Sandler, C., and Badgett, T. (2011). The art of software testing. John Wiley & Sons.

Rossant, C. (2014). IPython interactive computing and visualization cookbook. Packt Publishing Ltd.

VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook: Essential Tools for Working with Data. O'Reilly.

[-]

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem