Patouna, Stavroula(Universitat Politècnica de València, 2012-02-17)
In Diesel engines, the internal flow characteristics in the fuel injection nozzles, such as the
turbulence level and distribution, the cavitation pattern and the velocity profile affect significantly the air-fuel mixture ...
García-Oliver, José M; Margot , Xandra; Chávez Cobo, Mariany de Jesús; Karlsson, A(PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2011)
[EN] A 1D3D-CFD coupled spray model is proposed in this work for the simulation of Diesel sprays under non-evaporative conditions and constant injection velocity in time. The basic idea of the model is to reduce the poor ...
[EN] The ability to handle complex geometries is an important part of transient calculations; therefore, the need for fully automatic mesh generation capable of dealing with such geometries is quite demanded. In this paper ...
[EN] This article presents a study of the impact on engine efficiency of the heat loss reduction due to in-cylinder coating insulation. A numerical methodology based on one-dimensional heat transfer model is developed. ...
Peñalver Hernando, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2015-09-08)
This paper presents the design of different solar air heater and simulation of forced convection heat transfer and fluid flow in a horizontal and shallow wavy enclosure. Its top wall is varied with a sinusoidal function ...
Arcila Díaz, Arturo Rafael(Universitat Politècnica de València, 2021-10-21)
[ES] El objetivo principal de este estudio CFD es comparar el comportamiento térmico de un módulo de baterías con refrigeración indirecta frente a su homólogo sin refrigeración. La celda del estudio es una batería LTO de ...
[EN] The spray characteristics and, consequently, the success of the Diesel combustion process is strongly affected by the manner in which fuel is introduced in the combustion chamber. This work consists in studying the ...
In the last decade, different advanced combustion concepts based on generating totally or partially
premixed conditions have been investigated in CI (compression ignition) engines with the aim of
achieving lower NOx ...
Ferrer García, Joan Javier(Universitat Politècnica de València, 2021-10-04)
[ES] Durante el desarrollo de este proyecto, se realizará un estudio comparativo del comportamiento de un módulo de batería con refrigeración indirecta. La celda estudiada es una batería TOSHIBA SCiB. Después de una breve ...
Vanaclocha Hervas, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2021-09-03)
[ES] En el presente trabajo se realizará en ANSYS un estudio comparativo de la respuesta de tres modelos electroquímicos diferentes para una simulación de un módulo de baterías. Para ello, cada modelo se someterá a diversos ...
[EN] To comply with the very strict emissions regulation the automotive industry is succeeding in developing ever more efficient engines, and there is scope for more improvements. In this regard, some investigations have ...
[EN] The need to increase measurement accuracy of fuel consumption and pollutant emissions
in vehicles is forcing the market to develop chassis-dyno test cells that reproduce on-road
conditions realistically.
Air-cooling ...
[ES] El objetivo principal de este trabajo fin de grado ya ha sido descrito en el inicio del cap´ıtulo,
siendo este la optimizaci´on del dise˜no aerodin´amico del fondo del monoplaza FSUPV-01,
as´ı como la fabricaci´on ...
[ES] El principal objetivo de este trabajo es diseñar un ala para una aeronave de la que se conocen las especificaciones iniciales y comprobar mediante un análisis CFD que produce las prestaciones necesarias para mantener ...
[ES] El presente trabajo consiste en el dise˜no y an´alisis de los alerones delantero
y trasero que afectan al monoplaza del Equipo de Formula Student de
la Universitat Polit`ecnica de Valencia, FSUPV-01. El estudio ...
Estrela Colomina, María Eugenia(Universitat Politècnica de València, 2018-11-14)
[ES] En la realización de este trabajo de fin de grado, se ha llevado a cabo un estudio
aerodinámico de un ala en 3D mediante la herramienta de simulación CFD, concretamente
utilizando el software STAR-CCM+.
En este ...
Burgos Moreno, Luna(Universitat Politècnica de València, 2015-07-21)
Será objeto de estudio en este trabajo final de grado, el modelo de planeador realizado por Sir George Cayley en 1804.
Inicialmente, se realizará una breve introducción de las aportaciones de Cayley en el marco aerodinámico. ...
Donayre Ramírez, José Christian(Universitat Politècnica de València, 2013-01-07)
El proceso de combustión es una de las fuentes principales de ruido de los motores Diesel, debido al incremento brusco de la presión que provoca el autoencendido en la cámara de combustión. Este rápido incremento origina ...