Echavarría Olaya, Juan David(Universitat Politècnica de València, 2019-10-29)
[ES] Este trabajo tiene como objetivo general analizar el impacto del proceso de intercambio de calor en el turbocompresor teniendo en cuenta la perdida de calor por la turbina, el cuerpo central y el compresor. Varios ...
[EN] This paper presents the results of a computational investigation of the aerodynamic choking mechanism
in a variable geometry turbine, which is widely used in automotive turbocharging. RANS and URANS
numerical ...
Tiseira, Andrés-Omar; García-Cuevas González, Luis Miguel; Inhestern, Lukas Benjamin; Echavarria-Olaya, Juan David(SAGE Publications, 2022-08)
[EN] In commonly applied one-dimensional choking models for radial turbines, choked flow is assumed to appear in the geometrical throat of each stator and rotor. Coupled and complex three-dimensional effects are not ...
[EN] To operate, radial turbines used in turbochargers require a minimum tip gap between the rotor blades and the stationary wall casing (shroud). This gap generates leakage flow driven by the pressure difference between ...
Echavarría Olaya, Juan David(Universitat Politècnica de València, 2023-09-04)
[ES] En los turbocompresores con turbina de geometría variable (VGT por sus siglas en inglés) los vanos del estator se mueven a una posición cerrada para generar una contrapresión durante el modo de frenado del motor. De ...