[ES] El principal objetivo de este trabajo es el de solucionar las diferencias encontradas en los resultados obtenidos al ejecutar un modelo de un mismo motor con dos herramientas distintas, ambas desarrolladas por CMT - ...
Serrano, J. R.; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras, P.; García Afonso, Óscar(Taylor & Francis, 2014-01-02)
[EN] Gas dynamic codes are computational tools applied to the analysis of air management in internal combustion engines. The governing equations in one-dimensional elements are approached assuming compressible unsteady ...
J.R. Serrano; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras, P.; Reyes Belmonte, Miguel Ángel(Elsevier, 2011)
[EN] Solution of governing equations for one-dimensional compressible unsteady flow has been performed traditionally using a homogenously distributed spatial mesh. In the resulting node structure, the internal nodes are ...
Azorín Morales, Eduardo Pascual(Universitat Politècnica de València, 2020-11-20)
[ES] El objeto de este proyecto final de carrera, que consiste en el desarrollo y validación de un
modelo unidimensional para un turbocompresor con turbina de geometría variable, cuando
las condiciones de funcionamiento ...
Piqueras Cabrera, Pedro(Universitat Politècnica de València, 2011-10-25)
Esta Tesis recoge los resultados obtenidos en la mejora de un modelo de acción de ondas para el análisis termo-fluido-dinámico de MCIA. El trabajo aborda en detalle la mejora de la simulación de la combustión durante ...
Reyes Belmonte, Miguel Ángel(Universitat Politècnica de València, 2012-05-31)
En el presente Trabajo Fin de Máster (TFM), se han realizado avances en la caracterización de todos los fenómenos que ocurren en la turbina de automoción, planteando las diferentes metodologías experimentales que permiten ...
Piqueras Cabrera, Pedro(Universitat Politècnica de València, 2010-03-12)
Pese al desarrollo de los filtros de partículas Diesel en la década de los 80, no ha sido hasta la actualidad cuando se ha generalizado el uso de estos sistemas como solución tecnológica para la reducción de la emisión de ...
Reyes Belmonte, Miguel Ángel(Universitat Politècnica de València, 2014-01-07)
At the end of the 19th Century, the invention of the Internal Combustion Engine
(ICE) marked the beginning of our current lifestyle. Soon after the first ICE
patent, the importance of increasing air pressure upstream the ...
Serrano Cruz, José Ramón; Arnau Martínez, Francisco José; Fajardo, Pablo; Reyes Belmonte, Miguel Ángel; Vidal, Fabrice(American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2012-10)
In the present paper, an unsteady approach to determine the performance of a small radial inflow turbine working under cold pulsating flow is presented. It has been concluded that a reasonably good characterization of ...
Desantes Fernández, José Mª; Serrano Cruz, José Ramón; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras Cabrera, Pedro(Elsevier, 2012-07)
This paper describes in detail a novel formulation of the method of characteristics for its application to solve one-dimensional compressible unsteady non-homentropic flow advected along porous wall channels. In particular, ...
Wang, Yuantao(Universitat Politècnica de València, 2019-02-06)
Prestando atención a los problemas medioambientales, especialmente la contaminación atmosférica, los vehículos propulsados por combustibles fósiles son una de las principales fuentes, ya que generan NOx, hidrocarburos, CO, ...
Auñón García, Ángel(Universitat Politècnica de València, 2018-10-23)
Las emisiones contaminantes y el consumo de combustible son actualmente una de las áreas de investigación más importantes para los ingenieros del sector de la automoción. La continua legislación de normas de contaminación ...
Cantarelli, Galliano(Universitat Politècnica de València, 2020-10-30)
[ES] En el siguiente trabajo de investigaci´on se aborda el estudio detallado y la obtenci´on de
resultados realistas por medio de simulaciones unidimensionales emple´andose la herramienta VEMOD, un software no comercial ...
Luján, José M.; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras, P.; Farias-Da Silva, Vitor Hugo(Elsevier, 2023-05-15)
[EN] The oxy-fuel combustion engine concept with onboard oxygen generation and carbon capture (CC) is studied using as a starting point a baseline oxy-fuel combustion layout coupled to a mixed ionic-electronic conducting ...
Olmeda González, Pablo Cesar; Dolz Ruiz, Vicente; Arnau Martínez, Francisco José; Reyes Belmonte, Miguel Ángel(Elsevier, 2013-04)
In the present paper, a methodology to calculate the heat fluxes inside a turbocharger from diesel passenger car is presented. The heat transfer phenomenon is solved by using a one dimensional lumped model that takes into ...
Serrano Cruz, José Ramón; Arnau Martínez, Francisco José; García-Cuevas González, Luis Miguel; Dombrovsky, Artem; Tartoussi, H.(Elsevier, 2016-11-15)
Turbine performance at extreme off-design conditions is growing in importance for properly computing turbocharged reciprocating internal combustion engines behaviour during urban driving conditions at current and future ...
Auñón García, Ángel(Universitat Politècnica de València, 2021-07-05)
[ES] Las nuevas regulaciones en materia de emisiones de efecto invernadero y calidad del aire han conducido la evolución tecnológica de los motores de combustión interna durante los últimos años. Las mejoras en el proceso ...
[EN] Growing interest has arisen to adopt Variable Valve Timing (VVT) technology for automotive engines due to the need to fulfill the pollutant emission regulations. Several VVT strategies, such as the exhaust re-opening ...