Sevilla-Pavón, Ana; Serra-Cámara, Belén; Gimeno-Sanz, Ana(Universitat Politècnica de València, 2012-09-29)
[EN] Digital Storytelling is a powerful pedagogical tool for both students and educators, which started to be used for teaching and learning purposes a few years ago, becoming more and more popular over time. The use of ...
Ó Dónaill, Caoimhín; Gimeno-Sanz, Ana(Universitat Politècnica de València, 2013-09-29)
[EN] The EU-funded Tools for CLIL Teachers project has created a free online service where language teachers can author and share content-rich, multimedia learning units featuring the creator’s own choice of audio, video ...
Casañ Núñez, Juan Carlos(Universitat Politècnica de València, 2018-09-22)
[EN] Listening, watching, reading and writing simultaneously in a foreign language is very difficult. On the one hand, there is a conflict of visual attention between viewing a video and completing a written activity at ...
Sevilla Pavón, Ana Mercedes; Gimeno Sanz, Ana(Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri, 2014)
[PT] Este artigo descreve a validação de uma ferramenta de auto-avaliação y
de preparação online de inglês desenvolvida e implementada na Universitat
Politècnica de València / Espanha por pesquisadores do grupo CAMILLE. ...
Sevilla Pavón, Ana Mercedes; Gimeno Sanz, Ana; Martínez Sáez, Antonio(Servicio de Publicaciones de la Universidad e Murcia, 2016)
[ES] Tras el anuncio por parte del Gobierno de la inclusión de una sección oral en el examen de
lengua extranjera de la Prueba de Acceso a la Universidad, que estaba prevista para 2012,
diferentes posibilidades en cuanto ...
Gimeno Sanz, Ana; García Laborda, Jesús(Universitat Politècnica de València, 2011-03-14)
[ES] Los entornos digitales cada vez son más comunes en la enseñanza de lenguas
extranjeras, además de jugar un papel muy importante como organizadores de tareas,
proveedores de input y como gestores de recursos para la ...