- -

Recreando el fotorrealismo: la consultoría visual del director de fotografía Roger Deakins en Wall-E

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Recreando el fotorrealismo: la consultoría visual del director de fotografía Roger Deakins en Wall-E

Show full item record

Viñolo Locubiche, S.; Suárez Gómez, R. (2018). Recreando el fotorrealismo: la consultoría visual del director de fotografía Roger Deakins en Wall-E. Con A de Animación. (8):120-134. doi:10.4995/caa.2018.9652

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100176

Files in this item

Item Metadata

Title: Recreando el fotorrealismo: la consultoría visual del director de fotografía Roger Deakins en Wall-E
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] The rising dominance of CG film techniques in the early 2000s has led to an interesting artistic canon shift in animated commercial feature films produced in the US. Although Hollywood 2D animation always flirted with ...[+]


[ES] El dominio creciente de las técnicas de animación 3D a comienzos de la década de 2000 ha provocado un interesante cambio dentro del canon artístico de los largometrajes comerciales de animación estadounidenses. Aunque ...[+]
Subjects: Wall•E , Disney/Pixar , Animación 3D , Roger Deakins , Cinematografía , Fotorrealismo , CG Animation , Cinematography , Photorealism
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Con A de Animación. (issn: 2173-6049 ) (eissn: 2173-3511 )
DOI: 10.4995/caa.2018.9652
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/caa.2018.9652
Type: Artículo

References

GUNNING, Tom, 2007. "Moving Away from the Index: Cinema and the Impression of Reality", en Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies, Brown University, 18, pp. 29-52.

VIÑOLO, Samuel, DURAN, Jaume, 2013. "Entre lo siniestro y lo subversivo. Categorías estéticas del cine de animación híbrido" en Archivos de la Filmoteca, nº. 72 (2013), pp. 37-49.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record