- -

Primeros pasos con las tareas de modelización en secundaria

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Primeros pasos con las tareas de modelización en secundaria

Show full item record

Gallart Palau, C.; Garcia-Raffi, LM. (2013). Primeros pasos con las tareas de modelización en secundaria. Modelling in Science Education and Learning. 6(1):49-60. doi:10.4995/msel.2013.1839

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100648

Files in this item

Item Metadata

Title: Primeros pasos con las tareas de modelización en secundaria
Author: Gallart Palau, Cèsar Garcia-Raffi, Lluís M.
Issued date:
Abstract:
[EN] The growing importance of skills in our education system emphasizes the need not only of methodological changes in the teaching of mathematics in compulsory secondary education, but also to design new tools to develop ...[+]


[ES] La creciente importancia de las competencias en nuestro sistema educativo pone de manifiesto la necesidad, no solo de introducir cambios metodológicos en el proceso de enseñanza de las Matemáticas en la educación ...[+]
Subjects: Educación secundaria , Tareas de modelización , Secondary education , Modeling tasks
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2013.1839
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2013.1839
Project ID:
UPV/PIME 2011/A09
UPV/PID-DMA 2012
Thanks:
Lluís Miquel Garcia Raffi es el coordinador del EICE MoMa de la UPV y quiere agradecer el apoyo de las ayudas PIME 2011/A09 y PID-DMA 2012.
Type: Artículo

References

R. Borromero, Theorical and empirical di erentiations of phases in the modeling process. Zentralblatt fur Didaktik der Mathematik, 38(2) (2006).

Iversen, S. M., & Larson, C. J. (2006). Simple thinking using complex math vs. complex thinking using simple math—A study using model eliciting activities to compare students’ abilities in standardized tests to their modelling abilities. ZDM, 38(3), 281-292. doi:10.1007/bf02652811

M. Sol, Projectes matemàtics a l'Educació Secundària Obligatioria. Tesis Doctoral (1998).

Grup Vilatzara Experiencias sobre proyectos e investigaciones matemáticas en secundaria. Revista Números. Revista de Didáctica de las Matemáticas. Sociedad Canaria Isaac Newton de Profesores de Matemáticas 46, 29-46 (2001).

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record