- -

Una propuesta para trabajar la proporción desde el arte

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Una propuesta para trabajar la proporción desde el arte

Show full item record

Ferrando, I.; Segura, C. (2013). Una propuesta para trabajar la proporción desde el arte. Modelling in Science Education and Learning. 6(1):61-71. doi:10.4995/msel.2013.1840

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100650

Files in this item

Item Metadata

Title: Una propuesta para trabajar la proporción desde el arte
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] We present a proposal addressed to students of the first courses of ESO. Through these activities, pupils will work concepts related with proportionality. Our proposal is developed along art history, the students will ...[+]


[ES] En este trabajo presentamos una propuesta didáctica dirigida a alumnos de primeros cursos de ESO en la que trabajarán conceptos relacionados con la proporción. Nuestra propuesta tiene como hilo conductor la historia ...[+]
Subjects: Proporcionalidad , Modelización , Problemas reales , Proportionality , Modelling , Real problems
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2013.1840
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2013.1840
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record