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Is it possible to measure social entrepreneurship in firms?

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Is it possible to measure social entrepreneurship in firms?

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dc.contributor.author Peris-Ortiz, Marta es_ES
dc.contributor.author Rueda Armengot, Carlos es_ES
dc.contributor.author Palacios Marqués, Daniel es_ES
dc.date.accessioned 2018-04-22T04:14:00Z
dc.date.available 2018-04-22T04:14:00Z
dc.date.issued 2016 es_ES
dc.identifier.issn 1131-6837 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/100829
dc.description.abstract [EN] This study defines and proposes a measurement scale for social entrepreneurship (SE) in its broadest sense. The broad definition of SE covers for-profit firms that use social aims as a core component of their strategy. By pursuing social aims, these firms can boost the value of their products or services for consumers or exploit new business areas. Under this broad definition of SE, profit-seeking and the pursuit of social aims converge, thereby revealing a form of SE that has received little attention in either theoretical or empirical research. To fill this research gap, the present study proposes a measurement scale to measure broad SE in firms. The process used to build the scale draws upon research by Churchill (1979) and DeVellis (1991) and combines the Delphi technique, a pre-test questionnaire and structural equation modelling. The main aim of this research is to develop a scale capable of measuring broad SE in firms. The theoretical basis for the scale is supported by an empirical study in the hotel sector. The scale provides a valid, reliable instrument for measuring broad SE in firms. The scale meets all sociometric properties required of measurement scales in the social sciences, namely dimensionality, reliability and validity es_ES
dc.description.abstract [ES] Este trabajo define el emprendimiento social (SE) en su dimensión más amplia y propone una escala de medición para el mismo. En lo que se refiere a la dimensión más amplia del SE, esta forma de emprendimiento se refiere a empresas for-profit que incluyen objetivos de carácter social como una parte central de su estrategia, ya que estos objetivos incrementan el valor de sus productos o servicios para los consumidores, o abren nuevas áreas de negocio. De este modo se produce una convergencia entre la búsqueda del beneficio y el cumplimiento de objetivos sociales, poniendo de manifiesto un forma de SE que no ha sido suficientemente definida en la teoría ni investigada en el nivel empírico. De ahí la propuesta de una escala de medición, que constituye el núcleo central de este artículo. En la construcción de la escala, se ha seguido un proceso basado en Churchill (1979) y DeVellis (1991), complementado con la técnica Delphi, un cuestionario pre-test y los modelos de ecuaciones estructurales. El objetivo principal es el desarrollo de una escala que mide el emprendimiento social en la empresa. Dicha metodología se apoya en un estudio empírico realizado en el sector de la hostelería. A través del estudio se obtuvo un instrumento válido y fiable para medir el emprendimiento social en las empresas, que satisface todas las propiedades sociométricas exigibles en las escalas de medición en las ciencias sociales: dimensionalidad, fiabilidad y validez.
dc.description.sponsorship The authors gratefully acknowledge financial support from the Universitat Politecnica de Valencia through the project Paid-06-12 (Sp 20120792).
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Instituto de Economia Aplicada a la Empresa es_ES
dc.relation.ispartof Cuadernos de Gestión es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Social entrepreneurship es_ES
dc.subject Social entrepreneurship measurement scale es_ES
dc.subject Structural equation modelling es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.title Is it possible to measure social entrepreneurship in firms? es_ES
dc.title.alternative ¿Es posible medir el emprendimiento social en las empresas?
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.5295/cdg.140469mp es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-10-2301/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Peris-Ortiz, M.; Rueda Armengot, C.; Palacios Marqués, D. (2016). Is it possible to measure social entrepreneurship in firms?. Cuadernos de Gestión. 16(2):15-28. https://doi.org/10.5295/cdg.140469mp es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.5295/cdg.140469mp es_ES
dc.description.upvformatpinicio 15 es_ES
dc.description.upvformatpfin 28 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 16 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.relation.pasarela S\336821 es_ES
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València es_ES


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