- -

Los Proyectos de Modelización Matemática y el desarrollo de la competencia de innovación

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Los Proyectos de Modelización Matemática y el desarrollo de la competencia de innovación

Show full item record

Pérez-Peñalver, MJ. (2013). Los Proyectos de Modelización Matemática y el desarrollo de la competencia de innovación. Modelling in Science Education and Learning. 6(2):121-131. doi:10.4995/msel.2013.1940

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100863

Files in this item

Item Metadata

Title: Los Proyectos de Modelización Matemática y el desarrollo de la competencia de innovación
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] In the current European context, and in the Spanish in particular, with the entire system in global crisis, the education system has the challenge of training people to be prepared to deal with the changing environment. ...[+]


[ES] En el contexto europeo actual y en el español en particular, con una crisis global de todo el sistema, el sistema educativo tiene el reto de formar personas preparadas para desenvolverse en un universo cambiante. Y ...[+]
Subjects: Competencia de innovación , Aprendizaje basado en proyectos , Modelización matemática , Pedagogía de la Innovación , Innovation competence , Project based learning , Mathematical modeling , Innovation Pedagogy
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2013.1940
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2013.1940
Thanks:
518132-LLP-1-2011-1-FI-ERASMUS-FEXI, INCODE and PIME A13/11 2012.
Type: Artículo

References

Cerinsek, G., & Dolinsek, S. (2009). Identifying employees’ innovation competency in organisations. International Journal of Innovation and Learning, 6(2), 164. doi:10.1504/ijil.2009.022811

G. Cerinsek, S. Dolinsek. Entrevista, Control, 582, 32-34 (2011).

European Parliament Council (23 April 2008). Recommendations (Recommendation of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on the establishment of the European Qualifications Framework for lifelong learning). Official Journal C 111, pp. 1-7. [+]
Cerinsek, G., & Dolinsek, S. (2009). Identifying employees’ innovation competency in organisations. International Journal of Innovation and Learning, 6(2), 164. doi:10.1504/ijil.2009.022811

G. Cerinsek, S. Dolinsek. Entrevista, Control, 582, 32-34 (2011).

European Parliament Council (23 April 2008). Recommendations (Recommendation of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on the establishment of the European Qualifications Framework for lifelong learning). Official Journal C 111, pp. 1-7.

A. Fernández March. La evaluación orientada al aprendizaje en un modelo de formación por competencias en la educación universitaria. Revista de Docencia Universitaria, 8(1),v11-34 (2010).

L. M. García Raffi, M. J. Pérez Pe-alver, E. A. Sánchez Pérez, J. V. Sánchez Pérez. La modelización como instrumento didáctico: La asignatura Matemáticas Asistidas por Ordenador, en la E.T.S.I.C.C.P de la Universidad Politécnica de Valencia. 1er Congreso Internacional: Docencia Universitaria e Innovación. Universidad Politécnica de Catalu-a, Barcelona, 114-134 (2000).

Goffin, K., & Mitchell, R. (2010). Innovation Management. doi:10.1007/978-1-137-04752-6

Gómez Urgellés, J. (2008). La ingeniería como escenario y los modelos matemáticos como actores. Modelling in Science Education and Learning, 1, 3. doi:10.4995/msel.2008.3128

R. Leifer. Radical innovation: how mature companies can outsmart upstarts. Harvard Business Press. 2000.

M. J. Pérez Pe-alver, L. E. Aznar-Mas, F. Watts. To adapt or to die when leaving the university: to promote innovation competence may be the key. In Proc. of 6th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2012), Valencia, 2731-2736 (2012).

H. Robert, B. Stewart, D. Quinney, S. Hibberd. Group Proyects in Mathematical Courses. Proceedings of UMTC 2002, Birmingham. 2002.

J. Tardif. L'évaluation des compétences. Documenter le parcours de développement. Montréal: Chenelière Éducation. 2006.

A. Villa, M. Poblete. Aprendizaje basado en competencias. Bilbao: Universidad de Deusto. 2007.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record