- -

Actividades matemáticas que incitan a la modelización

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Actividades matemáticas que incitan a la modelización

Show full item record

Falcó, J. (2012). Actividades matemáticas que incitan a la modelización. Modelling in Science Education and Learning. 5:77-91. doi:10.4995/msel.2012.2135

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100880

Files in this item

Item Metadata

Title: Actividades matemáticas que incitan a la modelización
Author: Falcó, Javier
Issued date:
Abstract:
[EN] This proposal uses advanced mathematical concepts adapted to high school education, using intuitive and inspiring activities. Mathematics is presented as a consequence of logical reasoning, promoting learning through ...[+]


[ES] En esta propuesta se emplean conceptos de matemática avanzada adaptados a la enseñanza preuniversitaria, utilizando actividades intuitivas e inspiradoras. Se presenta la matemática como fruto del razonamiento lógico, ...[+]
Subjects: Modelling , Math for all , Motivation , Introduction , Workshop
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2012.2135
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2012.2135
Type: Artículo

References

Colins, Adams. (2004) Why knot?: an introduction to the mathematical theory of knots, Key College.

Garner, Martin (1995). Circo matemático. Alianza Editorial.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record