Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Alsina Català, Claudi | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-04-23T11:59:32Z | |
dc.date.available | 2018-04-23T11:59:32Z | |
dc.date.issued | 2011-06-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/100884 | |
dc.description.abstract | [EN] The present work focus the attention on the important role that the learning of mathematics, by means of modelling and applications, may play in the education of future citizens, as such. We discuss the need of changes and how to introduce new contents and competencies for the life in the 21st century. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El presente trabajo focaliza la atención en el importante papel que el aprendizaje de las matemáticas, por medio de la modelización y las aplicaciones, puede jugar en la educación de los futuros ciudadanos, como tales. Se discute la necesidad de cambios y como introducir nuevos contenidos y competencias para la vida en el siglo XXI. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Modelling in Science Education and Learning | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Modelling | es_ES |
dc.subject | Applications | es_ES |
dc.subject | Math for all | es_ES |
dc.title | Modelizacion para formar ciudadanos | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2018-04-23T11:51:28Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/msel.2011.3051 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Alsina Català, C. (2011). Modelizacion para formar ciudadanos. Modelling in Science Education and Learning. 4:5-14. https://doi.org/10.4995/msel.2011.3051 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/msel.2011.3051 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 5 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 14 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 4 | |
dc.identifier.eissn | 1988-3145 | |
dc.description.references | Alsina, C. (1996) The future is not anymore what it was supposed to be. Proc. 7è Congrès International d'Atenció a la Infància en Edat Escolar. ENSAC, Pub. Rosa Sensat (Barcelona), 145-150. | es_ES |
dc.description.references | Alsina, C. (1998) Contar bien para vivir mejor. Editorial Rubes, Barcelona. BIAIX-16 (2000) Quines matemàtiques ha de dominar una persona en el tercer milleni?. FEEMCAT, Barcelona. | es_ES |
dc.description.references | Corbalán, F. (1995) La Matemática Aplicada a la Vida Cotidiana, Graó, Barcelona. | es_ES |
dc.description.references | Devlin, K. (1999) Infosense: Turning Data and Information into Knowledge.: W.H. Freeman, New York. | es_ES |
dc.description.references | Devlin, K. (2000) The Language of Mathematics: Making the Invisible Visible, W.H. Freeman, New York. | es_ES |
dc.description.references | Dewdney, A. (1996) 200% of Nothing: An Eye-Opening Tour Through the Twists and Turns of Math Abuse an Innumeracy, John Wiley, New York. | es_ES |
dc.description.references | Garfunkel, S. et al. (1989) For All Practical Purposes, Lexington, COMAP. (1999) Las Matemáticas en la Vida Cotidiana, Addison Wesley-UAM, Madrid. | es_ES |
dc.description.references | Paulos, J.A. (1998) Innumeracy: Mathematical Illiteracy and its Consequences, Vintage Books; New York. | es_ES |
dc.description.references | Pollak, H. O. (1997) Solving Problems in the Real World. In Steen, L.A. (ed.), Why Numbers Count: Quantitative Literacy for Tomorrow's America, New York: The College Board, 91-105. | es_ES |
dc.description.references | Riley, R.W. (1988) The state of Mathematics Education: Building a Strong Foundation for the 21st Century. Notices AMS 45, 487-490. | es_ES |
dc.description.references | Steen, L. et al. (1989) Everybody Counts. Washington, DC. National Research Council, The National Academy of Sciences. | es_ES |
dc.description.references | Steen, L.A. (ed.) (2001) Mathematics and Democracy. The Case for Quantitative Literacy, National Council on Education and the Disciplines, Princeton. | es_ES |