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New consistency model based on inertial operating speed profiles for road safety evaluation

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New consistency model based on inertial operating speed profiles for road safety evaluation

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Llopis-Castelló, D.; Bella, F.; Camacho-Torregrosa, FJ.; García García, A. (2018). New consistency model based on inertial operating speed profiles for road safety evaluation. Journal of Transportation Engineering. 144(4):04018006-1-04018006-10. https://doi.org/10.1061/JTEPBS.0000126

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103229

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Metadatos del ítem

Título: New consistency model based on inertial operating speed profiles for road safety evaluation
Autor: Llopis-Castelló, David Bella, Francesco Camacho-Torregrosa, Francisco Javier García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Road crashes are mainly caused by three concurrent factors: infrastructure, vehicle and human factor. The interaction between infrastructure and human factor leads to the concept of geometric design consistency, which ...[+]
Palabras clave: Road safety , Geometric design consistency , Operating speed , Inertial operating speed , Drivers' expectancies
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Journal of Transportation Engineering. (issn: 0733-947X )
DOI: 10.1061/JTEPBS.0000126
Editorial:
American Society of Civil Engineers
Versión del editor: https://doi.org/10.1061/JTEPBS.0000126
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-42578-P/ES/ESTUDIO EXPERIMENTAL DE LA FUNCIONALIDAD Y SEGURIDAD DE LAS CARRETERAS CONVENCIONALES/
Agradecimientos:
This research was subsidized by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness through "Ayudas a la movilidad predoctoral para la realizacion de estancias breves en centros de I+D 2015." The study presented in this ...[+]
Tipo: Artículo

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