- -

Impact of classical assumptions in modelling a microchannel gas cooler

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Impact of classical assumptions in modelling a microchannel gas cooler

Mostrar el registro completo del ítem

Martínez-Ballester, S.; Corberán, JM.; Gonzálvez-Maciá, J.; Domanski, PA. (2011). Impact of classical assumptions in modelling a microchannel gas cooler. International Journal of Refrigeration. 34(8):1898-1910. doi:10.1016/j.ijrefrig.2011.07.005

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103632

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Impact of classical assumptions in modelling a microchannel gas cooler
Autor: Martínez-Ballester, Santiago Corberán, José M. Gonzálvez-Maciá, José Domanski, Piotr A.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Termodinámica Aplicada - Departament de Termodinàmica Aplicada
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Most of the current air-to-refrigerant heat exchanger models use the classic ¿-NTU approach, or some of its assumptions. These models do not account for longitudinal heat conduction in the tube and the fin, and the ...[+]
Palabras clave: Fin , Gas cooler , Heat exchanger , Microchannel , Modelling , Simulation , Air properties , Capacity prediction , Heat exchanger model , Longitudinal heat conduction , Numerical approaches , Carbon dioxide , Fins (heat exchange) , Heat conduction , Heat exchangers , Microchannels , Tubes (components) , Cooling systems
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
International Journal of Refrigeration. (issn: 0140-7007 )
DOI: 10.1016/j.ijrefrig.2011.07.005
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.ijrefrig.2011.07.005
Título del congreso: 23rd IIR International Congress of Refrigeration
Lugar del congreso: Praga, Czech republic
Fecha congreso: August 21-26, 2011
Agradecimientos:
Santiago Martínez-Ballester’s work on this project was partially supported by Ministry for Education of Spain, under the training for university professors program (FPU).
Tipo: Artículo Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem