- -

The dialogical approach: education for critical consciousness

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The dialogical approach: education for critical consciousness

Mostrar el registro completo del ítem

Halabi, R. (2017). The dialogical approach: education for critical consciousness. En Proceedings of the 3rd International Conference on Higher Education Advances. Editorial Universitat Politècnica de València. 915-923. https://doi.org/10.4995/HEAD17.2017.5471

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103954

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The dialogical approach: education for critical consciousness
Autor: Halabi, Rabah
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In this paper I will try to present an alternative approach to teacher-training that is based on the Freirian dialogic approach. The goal of this approach is to raise the students' awareness of the reality in which ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching , Dialogue , Critical Education , Teacher- training, Students
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490485903
Fuente:
Proceedings of the 3rd International Conference on Higher Education Advances.
DOI: 10.4995/HEAD17.2017.5471
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD17/paper/view/5471
Título del congreso: Third International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: June 21-23,2017
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem